اردوغان: آقای رئیسی و امیرعبداللهیان از دوستان ارزشمند من بودند


اردوغان: آقای رئیسی و امیرعبداللهیان از دوستان ارزشمند من بودند

به گزارش رکنا، رجب طیب اردوغان عصر امروز دوشنبه در تماسی تلفنی محمد مخبر مدیر قوه مجریه با ابراز مراتب همدردی و همدلی دولت و ملت ترکیه با مردم ایران گفت‌: پس از پیام تسلیت به رهبری معظم...

به گزارش رکنا، رجب طیب اردوغان عصر امروز دوشنبه در تماسی تلفنی محمد مخبر مدیر قوه مجریه با ابراز مراتب همدردی و همدلی دولت و ملت ترکیه با مردم ایران گفت‌: پس از پیام تسلیت به رهبری معظم انقلاب اسلامی ایران خواستم که با شما نیز تماس‌ گرفته و ضمن آرزوی غفران الهی برای آیت الله سید ابراهیم رییسی ، حسین امیرعبدالهیان و هیات همراه اعلام کنم ملت ترکیه در کنار ملت ایران است و از صمیم قلب آرزوی صبر جمیل برای شما و مردم ایران دارم.

اردوغان افزود: آقای رئیسی و آقای امیرعبدالهیان در ایجاد صلح و ثبات در منطقه بسیار کوشیدند و من از آنها خاطراتی ماندگار در ذهن خواهم داشت.

رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با محمد مخبر مدیر قوه مجریه کشورمان گفت: به‌ نمایندگی از تمام ملت ترکیه مراتب تسلیت و همدلی خود را به شما و مردم ایران ابراز می دارم و صمیمانه اعلام می‌کنم در هر زمینه‌ای آماده همکاری و همیاری با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

مخبر نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تشکر از ابراز همدردی و تسلیت رئیس جمهور ترکیه گفت: ترکیه همواره برای ایران کشوری مهم و راهبری است و تاریخ نشان داده دو ملت ترکیه و ایران همواره در سختی‌ها در کنار هم بودند.

مدیر قوه مجریه کشورمان افزود: استحکام درونی نظام جمهوری اسلامی ایران نوید گذر از موقعیت کنونی را با سلامت و توفیق می‌دهد.

مخبر خاطرنشان کرد: از محبت‌های شما که به نمایندگی از مردم ترکیه ابراز شده بسیار سپاسگزارم و امیدوارم روزهای خوبی برای دولت در پیش رو باشد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رییس جمهور اسلامی ایران که عصر یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه تمام همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رییس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رییس‌جمهور بودند.

هیات دولت در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسیر پرافتخار و خدمت با تاسی به روحیه خستگی ناپذیر آیت الله رئیسی قهرمان و خادم ملت و یار وفادار رهبری ادامه خواهد داشت و کوچکترین خللی در مدیریت جهادی کشور ایجاد نخواهد شد.


اردوغان: آقای رئیسی و امیرعبداللهیان از دوستان ارزشمند من بودند

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پرداخت خدمات معلمان در امتحانات با تعرفه جدید حساب می شود؟