مسابقات را به دلیل نداشتن ویزا از دست می‌دهیم!


مسابقات را به دلیل نداشتن ویزا از دست می‌دهیم!

به گزارش دیباچه؛ دو و میدانی‌کاران کشورمان برای رسیدن به سهمیه المپیک، روزهای پر ترافیکی را در پیش رو دارند چرا که باید در این فرصت اندک باقی مانده امتیازهای لازم را کسب کنند تا به این صورتT بلیت پاریس را برای خودشان رزرو کنند؛ در حال...

به گزارش دیباچه؛ دو و میدانی‌کاران کشورمان برای رسیدن به سهمیه المپیک، روزهای پر ترافیکی را در پیش رو دارند چرا که باید در این فرصت اندک باقی مانده امتیازهای لازم را کسب کنند تا به این صورتT بلیت پاریس را برای خودشان رزرو کنند؛ در حال حاضر ۶ دونده ایرانی با حضور در مسابقات مختلف در تلاش‌اند تا بتوانند ورودی این بازیهای مهم را به دست بیاورند.

مسابقات را به دلیل نداشتن ویزا از دست می‌دهیم!

از بین دونده‌های زن ایرانی در حال حاضر فرزانه فصیحی با کسب عنوان قهرمانی در مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا موفق شده سهمیه حضور در بازیهای المپیک پاریس را کسب کند و حمیده اسماعیل‌نژاد رکوردار دوی ۱۰۰ متر کشورمان نیز به عنوان دومین بانوی دونده سعی دارد با کسب امتیازهای لازم در کنار فصیحی خودش را به پاریس برساند. البته اسماعیل نژاد کار بسیار سختی دارد و در حال حاضر رنک ۴۰ جهان در اختیار اوست ولی با این حال او برای جانماندن از المپیک باید بجنبد و امتیازهای بیشتری را ذخیره کند.

حمیده اسماعیل نژاد در گفت وگو با خبرنگار ورزشی«دیباچه» درخصوص برنامه هایش برای کسب سهمیه المپیک اظهار داشت: اخیرا به همراه حسن تفتیان در مسابقات بین المللی دبی شرکت کردم. در این رویداد موفق شدم با ثبت رکورد ۱۱.۷۴ ثانیه مدال برنز را به دست بیاورم. از عملکرد خودم راضی هستم چرا که اولین مسابقه فصل بود و طبیعی است که ورزشکاران در نخستین رقابت فصل آمادگی صد درصدی را نداشته باشند.

رکوردار دوی ۱۰۰ متر ایران در مورد کیفیت این دوره از مسابقات توضیح داد: به هر حال نزدیک بازیهای المپیک پاریس هستیم و همه ورزشکاران در تلاش هستند تا بتوانند ورودی این بازیهای مهم را به دست بیاورند. مسابقات دبی هم از کیفیت بالایی داشت و تمام دونده های سرعتی آسیا و اروپا در آن حاضر بودند.

وی افزود: مسیر رسیدن به المپیک برای من سخت است چون از طریق ورودی تعیین شده نتوانستم رکورد مورد نظر را به دست بیاورم، بنابراین تنها راهی که دارم این است که از طریق رنکینگ جهانی سهمیه را کسب کنم. فعلا در رنک جهانی جایگاه ۴۰ را دارم که حفظ این رتبه هم با تلاش رقبا آسان نیست.

عضو تیم ملی دو ومیدانی در ادامه خاطر نشان کرد: برای المپیکی شدن باید در مسابقات بین المللی با گرید B شرکت کنم. البته به امتیاز مسابقات غرب آسیا و قهرمانی کشور هم نیاز دارم. برنامه خودم را به فدراسیون دادم و امیدوارم تاییدیه نهایی را بگیرم و خودم را به المپیک برسانم.

اسماعیل نژاد در پایان تاکید کرد: هدف من حضور در بازیهای المپیک است و برای تحقق آن تلاش میکنم. اخیرا یکی از مسابقات گرید B را به دلیل عدم صدور ویزا از سوی کشور میزبان از دست دادم که اتفاق ناراحت کننده ای بود. فدراسیون سعی دارد در حفظ رنکینگ و یا ارتقای آن به دوومیدانی کارانی که شانس کسب سهمیه دارند کمک کنند و به همین خاطر تعللی دراجرای برنامه های اعلام شده از سوی ورزشکاران و مربی آنها ندارد اما گرفتن ویزا این روزها برای ما به معضل جدی شده است که امیدوارم برای این ماجرا هم چاره ای پیدا شود.

گفتگو از : فریبا جلیل خانی

انتهای پیام/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بشنوید