تسلیت وزیر خارجه ترکمنستان در پی شهادت ابراهیم رئیسی


تسلیت وزیر خارجه ترکمنستان در پی شهادت ابراهیم رئیسی

اقتصادنیوز: وزیر خارجه ترکمنستان در دیدار با سفیر ایران در این کشور، مراتب تسلیت عمیق خود و مقامات عالیه این کشور را درباره حادثه سقوط بالگرد سیدابراهیم رئیسی و همراهان وی ابراز کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزیر امور خارجه ترکمنستان در دیداری حضوری با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان، مراتب تسلیت عمیق خود و مقامات عالیه این کشور را در خصوص حادثه سقوط بالگرد آیت‌الله رئیسی و همراهان وی ابراز کرد.

رشید مردوف روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دیداری حضوری با علی مجتبی روزبهانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان، مراتب تسلیت عمیق خود و مقامات عالیه ترکمنستان را در خصوص حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور و همراهان ایشان و بویژه وزیر امور خارجه ابراز کرد.

خبر مرتبط
تسلیت نخست‌وزیر قطر به سرپرست وزارت امور خارجه در پی شهادت ابراهیم رئیسی

اقتصادنیوز: شیخ محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر طی تماس تلفنی با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه، شهادت آیت الله رئیسی و امیرعبداللهیان را تسلیت گفت.

وزیر امور خارجه ترکمنستان در این دیدار، آیت الله رئیسی رئیس جمهور فقید کشورمان را برادر و دوست ترکمنستان در توسعه و ارتقاء روابط برشمرد و همچنین حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه را دیپلماتی ماهر در امور دوجانبه و پر تلاش در مسیر صلح و ثبات جهانی توصیف کرد.

وی ضمن اشاره به ابراز همدردی و ارسال پیام های تسلیت قربانقلی بردی محمد اف رهبر ترکمنستان به عنوان رهبر جمهوری اسلامی ایران و همچنین پیام تسلیت سردار بردی محمد اف رئیس جمهور ترکمنستان به عنوان محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت که در تماس تلفنی انجام شده با علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه نیز مراتب حمایت و همدری ترکمنستان با دولت و مردم ایران را اعلام و تاکید کرده است که ترکمنستان به عنوان دوست و برادر و خویشاوند، کنار جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

خبر مرتبط
اولین نام‌گذاری میدانی به نام «شهید آیت الله رئیسی» در زواره اصفهان

اقتصادنیوز: اولین نام‌گذاری میدان به نام رئیس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی در شهر زواره اصفهان انجام شد.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه ترکمنستان از دقایق اولیه حادثه سقوط بالگرد در روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ طی تماس تلفنی با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان مراتب همدردی و حمایت خود و مقامات عالیه ترکمنی را اعلام کرده بود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و با همراهان خود همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا(ع) به مقام رفیع شهادت نائل آمد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تغییر چهرۀ «امپراتور گان‌چوگو» سریال امپراتور افسانه‌ها در 53 سالگی + عکس