حمایت تمام قد آمریکا از نتانیاهو در برابر تصمیم دیوان لاهه


حمایت تمام قد آمریکا از نتانیاهو در برابر تصمیم دیوان لاهه

اقتصادنیوز: بایدن و بلینکن از نتانیاهو در برابر درخواست دادستان دیوان کیفری بین‌المللی برای صدور حکم جلب سران صهیونیست حمایت کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهور و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در برابر درخواست دادستان دیوان کیفری بین‌المللی برای صدور حکم جلب سران صهیونیست حمایت کردند.

بایدن روز دوشنبه در اظهاراتی در این رابطه گفت: درخواست دادستان دیوان کیفری بین‌المللی برای صدور احکام دستگیری علیه رهبران اسرائیلی بی‌رحمانه است.

وی در ادامه گفت که علی‌رغم گفته‌های این دادستان، حماس و رژیم صهیونیستی به هیچ وجه هم‌تراز نیستند.

خبر مرتبط
دومین جلسه استماع شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل برگزار شد+جزئیات

اقتصادنیوز: دومین جلسه استماع دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه برای پیگیری شکایت آفریقای جنوبی علیه جنایت نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه برگزار شد.

بایدن افزود: ما همیشه در برابر تهدیدات امنیتی در کنار اسرائیل خواهیم ایستاد.

بلینکن نیز اظهار کرد: واشنگتن اعلامیه دادستان دیوان کیفری بین‌المللی در مورد اسرائیل و حماس را رد می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین عنوان کرد که «تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی ممکن است تلاش‌ها برای رسیدن به توافق گروگان‌گیری و آتش‌بس در غزه را تضعیف کند.»

وی تاکید کرد هم‌تراز کردن رژیم صهیونیستی و حماس از سوی دادستان دیوان کیفری بین‌المللی «شرم‌آور » است.

کریم خان، دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی گفت این دادگاه به دنبال صدور حکم بازداشت برای چهره‌های مرتبط با درگیری‌های اخیر غزه است، از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم و یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی.

این دیوان همچنین قصد دارد برای برخی از رهبران حماس نیز قرار بازداشت صادر کند.

خبر مرتبط
اسرائیل علیه آفریقای جنوبی دست به کار شد

اقتصادنیوز: وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از دیوان بین‌المللی دادگستری خواست تا با درخواست آفریقای جنوبی درباره موضوع جنایت‌های این رژیم و نسل کشی مردم غزه مخالفت کند.

با درخواست دادستان، اکنون هیاتی از قضات دیوان کیفری بین‌المللی باید درباره درخواست کریم خان تصمیم‌گیری کنند. اگر حکم جلب برای نتانیاهو صادر شود، این نخستین باری است که دیوان کیفری بین‌المللی رهبر ارشد یکی از متحدان نزدیک آمریکا را هدف می‌گیرد.

کریم خان به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت، نتانیاهو و گالانت به کشتار در غزه، استفاده از گرسنگی و قحطی به‌عنوان یک ابزار جنگی، جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه و هدف‌گیری عامدانه غیرنظامیان در جنگ متهم شده‌اند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟