پیام تسلیت معاون بین‌الملل هلال احمر درپی شهادت رئیس جمهوری و همراهانش


پیام تسلیت معاون بین‌الملل هلال احمر درپی شهادت رئیس جمهوری و همراهانش

عالیشوندی با صدور پیامی درگذشت رئیس جمهوری و هیات همراه را تسلیت گفت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت (طبنا)به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ در متن پیام راضیه عالیشوندی آمده است:

بسم الله الرحمین الرحیم

بی‌تردید خبر وداع با کارگزارانی که در خدمت اُسوه و در ایمان بی‌بدیل بوده‌اند، آسان نیست‌. شهدای خستگی‌ناپذیر خدمت که مصداق آیه شریفه «مِنَ المُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا» بوده‌اند.

آنان نمونه مردان مؤمنی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بسیار باید از این شهیدان گفت و مع الاسف که مجال نمی‌شود.

شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، خادم الرضا، سید الشهدای خدمت، اُسوه‌ای بی‌نظیر در تاریخ ایران اسلامی است که در تمامی دوران مسیر خدمت، مجاهدانه و خستگی‌ناپذیر لحظه‌ای آرام نداشت و بر عهد صادقانه خود با خداوند متعال، مجاهدانه ایستاد تا در همین مسیر به مقام والای شهادت نائل گشت.

یکی از مصادیق این خدمات صادقانه، همراهی مستمر دولت سیزدهم در حل مشکلات و موانع پیش‌روی جمعیت هلال احمر به ویژه در حوزه امداد و نجات بود. جمعیتی که بر اساس وظایف ذاتی خود به منظور تسکین درد و رنج همنوع فعالیت می‌کند. مجاهدی خدوم و با اخلاص که در دفاع از مظلوم و خدمت به محروم، نقشی بی‌بدیل را در تاریخ ایران اسلامی ایفا نمود و البته ایشان پاداش این مجاهدت را در وصال حضرت حق و پیوستن به همرزمان شهیدش دریافت کرد.

اگر چه بر اساس فعالیت های جمعیت هلال احمر در حوزه بین الملل و عملیات های بشردوستانه بین المللی، وزیر جهادی شهید دکتر حسین امیرعبدالهیان ، همکاری‌های خوبی با جمعیت هلال احمر داشته است، لیکن یکایک همراهان خدوم ایشان نیز شناسنامه‌ وزین از خدمت و ایمان هستند، بی‌تردید این همراهی به اذن و انتخاب الهی بوده است.

حمایت و تسهیل‌گری دکتر امیرعبدالهیان در موضوعات بین المللی هلال احمر همواره راهگشا بوده و فراموش نشدنی است.

ایشان نماد راستین اخلاص در عمل به وظایف، معتقد و مکلف به سیاست خارجی ترسیم شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و الگویی کم نظیر در پیوند دهندگی و یگانه سازی دیپلماسی و میدان با نقشی بی بدیل و اثربخش در تحقق اهداف کلان ارتقاء ایران اسلامی در تاثیر گذاری و نفوذ منطقه ای بودند.

در نگاه این شهید والامقام، مساله فلسطین و محور مقاومت یک رکن مهم در سیاست خارجی به شمار می‌آمد چرا که روحیه این شهید از مکتب عاشورا و ظلم ستیزی حسینی برآمده بود.

آری، ایران اسلامی امروز یکپارچه سوگوار کارگزارانی است که منش‌ ایشان برگرفته از اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بوده است. جمعیت هلال احمر نیز در این سوگواری همراه ملت ایران اسلامی حزین است.

ساعت های نفس گیر و پر اضطراب این عملیات برای امدادگران جمعیت هلال احمر با دقت و حساسیت بالایی ،پیگیری می‌شد. از همان لحظات ابتدایی اعلام این سانحه دردناک، امدادگران با مدیریت میدانی دکتر کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر و دیگر مدیران اجرایی و ستادی، در عملیات جست‌وجو، تمام توان خود را بکار گرفته بودند تا کام ملت شریف ایران اسلامی را در سالروز میلاد امام رضا علیه السلام شیرین کنند، اما اگرچه تلاش نیروهای امدادی نتیجه داد و محل وقوع سانحه مشخص شد، لیکن مشیت الهی امری دیگری را مقدر کرد و روح بلند شهدای خدمت به ملکوت اعلی پیوست.

اینجانب در پایان ضمن تشکر از تلاش‌های بی‌وفقه کلیه عوامل امدادی ، امدادگران، نجاتگران و همکاران عزیزم در جمعیت هلال احمر، شهادت خادم الرضا؛ شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس محترم فقید جمهوری اسلامی ایران و یکایک همراهان ایشان در حادثه سقوط بالگرد را به ساحت مبارک حضرت ولیعصر امام زمان(عج)، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و خانواده معزز این شهیدان والا مقام و ملت شریف ایران اسلامی تسلیت عرض می‌نمایم.

راضیه عالیشوندی

معاون امور بین‌الملل جمعیت هلال احمر


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تابستان گرم را با این ادویه‌ها خنک شوید!