اسماعیلی: هیچ‌گاه فعل مذمومی از شهید آیت الله رئیسی ندیدم


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، ضمن روایت سلوک سید شهیدان خدمت تصریح کرد:‌ هیچ‌ گاه فعل مذمومی از شهید آیت‌الله رئیسی ندیدم.

به گزارش ایران اکونومیست از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در گفت وگوی تلویزیونی افزود: ولادت امام رضا (ع) را تبریک و پرواز آسمانی خادم الرضا(ع) که در هر کسوتی بودند افتخار خود را خدمت به آستان قدس رضوی اعلام می کردند و سایر برادران عزیزمان را، خدمت هموطنان و خانواده‌های آنان تبریک و تسلیت عرض می کنم.

وی افزود: مردم ایران در دوره ریاست جمهوری ایشان این فرصت را داشتند تا با شخصیتی مجاهد، مهربان، متواضع و صادق آشنا شوند. مردم می دانستند او صادق الوعد است و به شدت متعبد و ولایی بود خودش را در نظام امت و امامت فدایی تلقی می کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: اولین بار با ایشان که معاون اول قوه قضائیه بودند عید سال ۱۳۸۷ به عراق رفتیم و به دلیل شرایط موجود تا ایلام را با هواپیما و بعد از آن را با اتوبوس رفتیم که با درگیری‌های داخلی عراق مصادف شده بود و چند روزی را در هتلی در کاظمین محبوس شده بودیم.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه آشنایی ما در دوره آستان قدس رضوی هم ادامه داشت تا دیروز که به شهادت رسیدند همراهشان بودم، گفت: تمام هشت، نه سال اخیر بیشترین اسمی که در خانواده ما هم تکرار شده بود نام آیت الله رئیسی بود.

وی افزود: چیزی که بیش از همکاری وجود داشت ارادت بود، ارادت کوچکتر به بزرگتر به دلیل صفات ممتازی که ایشان داشتند و علاقه‌ای ذاتی به وجود آمده بود، در این دوره طولانی هیچ گاه فعل مذمومی از ایشان ندیدم و جمله ای که گفته می شود «از او جز خوبی ندیدم» را با تمام وجود انشاالله در نماز ایشان خواهم گفت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد آخرین دیدار خود با شهید خدمت تصریح کرد: آخرین دیدار رسمی ما مربوط به شورای عالی فضای مجازی بود که ایشان برای اقدامات انجام شده در نمایشگاه کتاب تشکر کردند و ابراز لطف زیادی داشتند.

وزیر فرهنگ گفت: روز گذشته هم از کمیسیون فرهنگی دولت با عجله آمدم تا از دستاوردهای نمایشگاه کتاب به رئیس جمهور گزارشی ارائه دهم که گفته شد بالگرد رئیس جمهور در دسترس نیست همان لحظه احساس کردم توانم به نصف کاهش یافت.

وی افزود: پس از آن به تبریز رفتیم شب گذشته تا صبح پی گیر مسأله بودیم و صبح جزء گروه های اولی بودیم که به محل وقوع حادثه رسیدیم.

اسماعیلی ادامه داد: بهره دنیوی این آشنایی که با زیارت حرم امام حسین (ع) و کاظمین (علیهم‌السلام) شروع شده بود امروز در کوه های ورزقان تمام شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: آیت الله رئیسی شخصیتی کاملا اخلاقی بود. در انتخابات سال ۱۳۹۶ و ۱۴۰۰ همراه ایشان بودن در انتخابات که بازار گرم رقابت و وعده دادن است در مناظره اول که برگزار شد برخی گفتند چون آقای رئیسی حرف تند نزدند مورد استقبال قرار نمی گیرند حتی صحبت های دیگران را به شکلی کاملا محترمانه پاسخ می دادند و من هم گفتم ایشان اخلاق محور هستند و باید چنین توقعی از ایشان داشته باشیم.

ادامه دارد ...


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟