واکنش جواد نکونام به شهادت رئیس‌جمهور


واکنش جواد نکونام به شهادت رئیس‌جمهور

سرمربی استقلال می گوید که تمرکز او و دیگر نفرات باشگاه روی سه بازی باقیمانده است و نمی خواهد که بحث نقل و انتقالات منجر به از دست رفتن تمرکز آنها شود.

در شرایطی که کاروان استقلال آماده بود تا روز دوشنبه راهی ساری شود و سه شنبه در قائمشهر به مصاف نساجی برود، اما به دلیل سانحه برای بالگرد حامل ریاست جمهوری اسلامی ایران و شهادت آیت الله رئیسی و جمعی از همراهان ایشان، بازی های این هفته لغو و به زمان دیگری موکول شد.

جواد نکونام طی گفتگویی، ابتدا در پاسخ به سوالی درباره شهادت رئیس جمهور و همراهان وی در سانحه هوایی روز یکشنبه، گفت: «ابتدا جا دارد شهادت ایشان و همراهان را تسلیت بگویم. خبر بدی برای همه بود. برای خانواده این عزیزان طلب صبر می‌کنم.»

دوست داریم آخر این قصه برایمان شیرین باشد
سرمربی استقلال درباره آخرین وضعیت این تیم توضیح داد: امروز آماده بودیم تا به مازندران برویم که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اعلام کردند به خاطر اتفاقی که رخ داده، مسابقات به تعویق افتاده است. طبق برنامه جدیدی که اعلام کردند روز جمعه باید به مصاف نساجی برویم. وضعیت تیم خوب است و تمرینات‌مان را منظم برگزار می‌کنیم. سه بازی بسیار حساس و مهم داریم که تکلیف یک فصل تلاش‌مان را مشخص می‌کند. دوست داریم آخر این قصه برایمان شیرین باشد چون سختی‌های زیادی کشیدیم ولی تا اینجا هم تیم عالی کار کرده و از تک تک بازیکنان و اعضای تیم تشکر می‌کنم.

همه فکر می کردند استقلال از سوم بالاتر نیاید
بارها گفتم، الان هم می‌گویم. بچه‌ها بالاتر از توان خود ظاهر شدند. در نقل و انتقالات تابستانی با تیم‌هایی که بسته شد، همه تصور می‌کردند استقلال بالاتر از جایگاه سوم نیاید ولی تیم بزرگی‌اش را نشان داد و ثابت کرد فقط پول و خرید ستاره، تعیین کننده نیست، بلکه مهم است شما یک تیم باشید که خدا را شکر استقلال امسال یک تیم بود.

واکنش جواد نکونام به شهادت رئیس‌جمهور

هواداران به همه درس معرفت دادند
هوادار ما هم در فصل جاری بزرگی‌اش را نشان داد. امسال طرفداران استقلال همه جوره ما را شرمنده کردند و اگر بخواهم حرف دلم را بزنم، می‌گویم آنها برنده واقعی هستند. امسال در هیچ برهه‌ای ما را تنها نگذاشتند. حرف نزدند، عمل کردند. من خیلی چیزها از آنها یاد گرفتم. به همه درس معرفت دادند. مطمئنا در بازی‌های باقی‌مانده نیز کنارمان خواهد بود. فقط خدا کند شرمنده‌شان نشویم.

آرزوی قلبی من، بقای نساجی است
جواد نکونام درباره تقابل با نساجی، تیمی که بعد از ۲۴ سال با هدایت او به لیگ برتر صعود کرد، گفت: یکی از دیدارهای مهم فصل ماست. به نظر من نساجی تیم خیلی خوبی است. ساکت الهامی سرمربی این تیم هم جزو مربیان کاربلد فوتبال ایران است و همیشه احترام خاصی برای ایشان قایل هستم. نساجی تیم‌های با ریشه‌ای است و به نظرم قطعا در لیگ برتر می‌ماند. این آرزوی قلبی‌ام است چون همیشه با هواداران این تیم رابطه صمیمی داشته‌ام و خوشحالم قرار است دوباره همدیگر را ملاقات کنیم.

با دیدن ویدیو شادی هواداران بغض کردم
او همچنین درباره رابطه عاطفی که با هواداران استقلال در فصل جاری داشته، گفت: این فصل همه جوره خاص بود. از روز اولی که به کمپ آمدند تا همین لحظه. اخیرا ویدئویی بعد از گل دوم تیم برابر ذوب آهن دیدم که به معنای واقعی تکانم داد و بغض کردم. من خودم هوادار فوتبال بودم. برای تماشای بازی‌های استقلال ساعت ها در راه بودم و ساعت‌‌ها هم در استادیوم می‌نشستم. هواداران را درک می‌کنم چون از جنس خودشان هستم. امسال با کاری که آنها کردند، مسئولیت من و تیم دو چندان شد.

به بازیکنانم گفته ام به عشق هواداران بجنگید
یک روزهایی شاید خسته بودیم و نای کار نداشتیم ولی این هواداران بودند که انرژی می‌دادند. خیلی وقت‌ها جلوی کمپ می‌آیند. یکی می‌گوید از سیستان آمده یکی می گوید از مشهد و اهواز. از همه شهرها می‌آیند و این به خاطر بزرگی اسم استقلال است. به بازیکنانم بارها گفته ام فقط به عشق این هواداران بجنگید و به خاطر بزرگی نام استقلال. تا اینجا خیر بوده از اینجا به بعد هم انشالله خیر خواهد بود.

نکونام

باید از تجربیات پیشکسوتان استفاده شود
جواد نکونام در پاسخ به این سوال که رابطه شما و پیشکسوتان استقلال نزدیک بوده و بارها شاهد حضور آنها در تمرینات یا بازی‌های استقلال بوده ایم، جواب داد: من شرمنده آنها هستم. اعتقاد من این است که پیشکسوتان سرمایه استقلال هستند و باید کنار باشگاه باشند و از تجربیات‌شان استفاده شود. من روز اولی که آمدم گفتم استقلال نیاز به اتحاد و همدلی دارد. اگر می‌خواهیم موفق باشیم همه باید در کنار هم باشیم و جلوی آنها که می‌‌خواهند بین‌مان فاصله بیاندازند، بایستیم. خدا را شکر پیشکسوتان باشگاه خیلی خیلی همراه بودند و من باید اینجا از تک تک شان تشکر کنم. همه جوره پشت من و تیم ایستادند و احترام خاصی برایشان قایل هستم. خیلی وقت ها حمایت‌شان کمک کرد و به تیم دلگرمی داد. بارها منت گذاشتند و به تمرین آمدند. خیلی نقش پررنگی در فصل جاری داشتند و قدردان آنها هستم.

اولویت ما تمدید با بازیکنان است
رقبا همه در حال بستن تیم هستند و اخبار مختلفی از باشگاههای دیگر به گوش می رسد. سوال بعدی از جواد نکونام این است که آیا استقلال هم وارد بازار نقل و انتقالات شده؟ او توضیح مس دهد: من درباره این موضوع صحبت کرده‌ام. بنای ما ابتدا حفظ و تمدید قرارداد بازیکنانی است که امسال معرفتی برای استقلال بازی کردند. خیلی مشکل داشتند ولی کم نگذاشتند و بالاتر از توان‌شان جنگیدند. من مربی‌ام و این چیزها را می‌فهمم.

نمی خواهیم نقل و انتقالات حواسمان را پرت کند
بازی داشتیم که از دقیقه ۷۰ به بعد عضلات ۴،۵ بازیکن گرفته بود ولی در زمین ماندند و با تمام توان بازی کردند که مبادا تیم ضربه بخورد. درست است ما این فصل سختی زیاد کشیدیم ولی این چیزهای زیبا را هم با چشم دیدیم و تجربه کردیم. به داشتن چنین بازیکنانی افتخار می کنم. درباره نقل و انتقالات هم باید بگویم فعلا تمرکزمان را روی سه بازی باقی مانده گذاشته ایم چون نمی‌خواهیم چیزی حواسمان را پرت کند. بعد از پایان فصل سریعا کارمان را برای بستن تیم فصل جدید آغاز می‌کنیم.

درون زمین با رقبا دعوا می کنیم ولی بیرون از آن رفیقیم
نکونام درباره رقابت با رقبا و حساسیت‌های موجود تاکید کرد: نگاه ما فوتبالی‌‌ها متفاوت است. ببینید ما در فوتبال رقابت داریم. ممکن است در زمین فوتبال برای برد با هم بجنگیم و دعوایمان شود ولی بیرون از زمین، رفیق هستیم. وقتی بحث برد و باخت می شود، بازیکنان و مربیان می‌خواهند برنده باشند. می‌خواهند تیم‌شان سه امتیاز را بگیرد. اتفاقا این چیزها تعصب را نشان می‌دهد و باید نگاه فوتبالی داشت. خلاصه که ما فوتبالی‌ها ته تهش بیرون از زمین با هم رفیق هستیم.

وقتی احساس کنم مشکل هست، نمی‌توانم سکوت کنم
سرمربی استقلال درباره واگذاری این باشگاه به هلدینگ خلیج فارس و اتفاقاتی که در این باشگاه رخ داده، گفت: من مربی فقط برایم مهم است که کار تیمم به بهترین شکل ممکن و در فضایی آرام پیش برود. وقتی احساس کنم مشکل هست، نمی‌توانم سکوت کنم چون مسئول هستم. به هر حال هلدینگ تازه آمده و زمان نیاز دارد تا اوضاع را سر و سامان دهد ولی نگاه مثبتی به باشگاه و هوادارانش دارد. بازیکنان هم به آینده باشگاه خیلی امیدوارتر هستند.

برای سر و سامان گرفتن، جای کار زیاد است
استقلال خیلی کار دارد برای اینکه بتواند سر و سامان بگیرد. باید زیر ساخت‌ها درست شود. ما هنوز مشکل زمین تمرینی داریم. کمپ حداقل امکانات را دارد. حل این چیزها زمانبر است. هدف هلدینگ ایجاد یک ساختار خوب است و خود من به شخصه تا زمانیکه در استقلال باشم کمک می‌کنم تا بتوانیم به روز شویم و امکاناتی داشته باشیم که در شان استقلال نام استقلال، هلدینگ و طرفداران باشد. فعلا که تمام تمرکز ما سه بازی پیشروست. انشالله که با حفظ این آرامش بتوانیم به هدفمان برسیم.

حدود ٢٠سال است که به امام زاده صالح می‌روم
جواد نکونام در پایان در پاسخ به این سوال که چه زمانی تصمیم گرفتید خادم امام زاده صالح باشید، گفت: من اصلا دوست ندارم درباره این مسایل صحبت کنم چون یک چیزهایی شخصی و قلبی است. خواهش می‌کنم شما هم زیاد به این مسایل ورود نکنید. در جواب سوال‌تان تنها بگویم من حدود ٢٠سال است که به امام زاده صالح می‌روم و علاقه قلبی به آنجا دارم. از مربیانم چه خارجی‌ها و چه ایرانی‌ها سوال کنید متوجه می‌شوید که همیشه قبل از تمام مسابقات باشگاهی و ملی به آنجا می‌روم. اعتقاداتم را دارم ولی دوست ندارم کسی بداند یا علنی کاری را انجام دهم. هیچوقت هم دوست ندارم در رسانه‌ای چیزی نوشته شود. در هر صورت عزیزان در امامزاده به من لطف داشتند و من هم قبول کردم.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تمهیدات شهرداری منطقه 19 در راستای برپایی مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام (ره)