استخراج رمزارز در ونزوئلا ممنوع شد


استخراج رمزارز در ونزوئلا ممنوع شد

دولت ونزوئلا با اعلام ممنوعیت استخراج بیت‌کوین، ۱۱ هزار تجهیزات مورد استفاده برای استخراج این ارز دیجیتال را توقیف کرده است. به گزارش ایسنا، در بیانیه دولت ونزوئلا آمده است: دولت فعالیت تعدادی از مراکز استخراج رمزارز را متوقف کرده است زیرا به...

استخراج رمزارز در ونزوئلا ممنوع شد

دولت ونزوئلا با اعلام ممنوعیت استخراج بیت‌کوین، ۱۱ هزار تجهیزات مورد استفاده برای استخراج این ارز دیجیتال را توقیف کرده است.

به گزارش ایسنا، در بیانیه دولت ونزوئلا آمده است: دولت فعالیت تعدادی از مراکز استخراج رمزارز را متوقف کرده است زیرا به دنبال قطع دسترسی همه مراکز استخراج رمزارز از سیستم برق کشور است تا از پیامد تقاضای بالا برای برق، اجتناب کند. وب‌سایت کوین تلگراف اعلام کرد این اقدام پس از توقیف ۲ هزار دستگاه استخراج رمزارز در شهر ماراکای صورت گرفته است.

فرآیند استخراج بیت‌کوین، به دلیل برق زیادی که مصرف می‌کند، شبکه‌های نیرو را تحت فشار قرار می دهد. این مسئله باعث شده است بعضی از کشورهای نفت‌خیز مانند قزاقستان، به قطب جهانی استخراج رمزارز تبدیل شوند. با این حال، دولت‌ها به مقابله با این فعالیت پرداخته‌اند؛ به خصوص دولت چین که در سال ۲۰۲۱، استخراج و معاملات رمزارز را ممنوع کرد.

ونزوئلا با وجود این که یک کشور نفت‌خیز است، در خصوص تامین برق پایدار، به دلیل تحریم‌ها و سوءمدیریت، مشکلاتی دارد. قطعی برق در ونزوئلا، به طور مکرر اتفاق می‌افتد و از این رو، استخراج بیت‌کوین در این کشور را نسبت به کشورهای دیگر مشکل‌سازتر کرده است.

همزمان، دولت ونزوئلا نظر کاملا موافقی نسبت به رمزارزها دارد. شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا، از رمزارزها برای تجارت نفت در بازار بین‌المللی استفاده می‌کند تا تحریم‌های آمریکا را دور بزند. استفاده از رمزارزها در سال گذشته، در قلب تحقیقات فساد شرکت PDVSA بود که حدود ۲۱ میلیارد دلار درآمدهای قابل دریافت به حساب نیامده را دربرمی‌گرفت. گزارش‌های اخیر رویترز، به برنامه‌های دولت ونزوئلا برای افزایش بیشتر استفاده از ارزهای دیجیتالی اشاره کرده است.

طبق برخی گزارش‌ها، مقابله با استخراج رمزارز در کاراکاس، بخشی از اقدامات ضد فساد است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، ونزوئلا در سال ۲۰۱۸، رمزارز رسمی خود به نام «پترو» را معرفی کرد که تحت پشتوانه طلا بود. از آن زمان، «پترو» از تیتر اخبار اصلی کنار رفته و جای آن را «تتر» گرفته است که نرخ آن بر اساس دلار آمریکا تعیین می‌شود.

نگار کریمی


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

افزایش فرصت‌های معاملاتی ارز دیجیتال با طراحی پلتفرم جدید