قیمت جهانی نفت کاهش یافت


قیمت جهانی نفت کاهش یافت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۷ سنت معادل ۰.۴۴ درصد کاهش به ۸۳ دلار و ۳۴ سنت رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت نفت در اولین ساعت تجارت در آسیا در روز سه‌شنبه کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند تورم بالا برای مدت طولانی‌تری در آمریکا پابرجا باشد، بنابراین نرخ بالای بهره تقاضای مصرف‌کنندگان و صنعت را پایین می‌آورد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 37 سنت معادل 0.44 درصد کاهش به 83 دلار و 34 سنت رسید. نفت وست تگزاس ترمودیت آمریکا هم با 40 سنت معادل 0.50 درصد کاهش 79 دلار و 40 سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی کمتر از یک درصد در روز دوشنبه کاهش قیمت داشتند، چون مقامات فدرال رزرو اعلام کردند منتظر نشانه‌های بیشتری از کند شدن روند رشد تورم هستند تا نرخ بهره را پایین بیاورند.

فیلیپ جفرسون از مقامات فدرال رزرو آمریکا در روز دوشنبه گفت خیلی زود است که نتیجه بگیریم روند رشد تورم آهسته شده و این تغییر بلند مدت است. مایکل بار هم گفت سیاست‌های محدود کننده نیاز به زمان بیشتری دارند. رافائل باستیک رئیس فدرال رزرو آتلانتا هم عقیده دارد زمان بیشتری طول می‌کشد تا بانک مرکزی نسبت به کاهش ادامه‌دار تورم مطمئن شود.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه‌های وام گیری را کاهش داده و سرمایه‌های مالی بیشتری را آزاد می‌کند که می‌تواند باعث رشد اقتصاد و افزایش تقاضا برای نفت شود.

طبق گفته تاجران، بازارهای جهانی نفت خام به خاطر تقاضای پایین پالایشگاهی و عرضه بالا رو به ضعف هستند.

از طرف دیگر ایران ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور خود را در یک سانحه هوایی از دست داده و سفر بن سلمان به ژاپن به خاطر وخامت حال پادشاه عربستان به تعویق افتاده است.

سرمایه‌گذاران منتظر نتیجه اجلاس سازمان کشورهای تولید کننده نفت و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس هستند که قرار است در اول ژوئن برگزار شود. وزرای کشورهای عضو این ائتلاف قرار است در مورد تمدید کاهش تولید 2.2 میلیون بشکه‌ای تصمیم‌گیری کنند.

منبع : تسنیم
به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قیمت جهانی نفت امروز 1403/03/14