چند راهکار برای افزایش عمر باتری تلفن همراه و ساعت‌های هوشمند


چند راهکار برای افزایش عمر باتری تلفن همراه و ساعت‌های هوشمند

با توسعه فناوری در طی سال‌ها، تلفن‌های همراه و ساعت‌های هوشمند هم به همان سرعت رشد و توسعه یافته‌اند به گونه‌ای که امروزه هر کسی به آن احتیاج دارد. بنابراین مشکل باتری یا زود تمام شدن آن می‌تواند یکی از گله‌هایی باشد که کاربران با آن روبه‌رو هستند که شاید ارتقای هر ساله گوشی به جدیدترین و بهترین مدل هوشمند در بررسی‌های اولیه، مناسب به نظر برسد اما چندان ارزان نخواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، در همین رابطه دانستن چند راهکار ساده اما کاربردی و عمل به آن می‌تواند در هزینه‌ها صرفه‌جویی و به بهبود عمکرد دستگاه کمک کند. در قدم اول بهتر است کاربران نور صفحه نمایش تلفن همراه خود را در حالت مناسب قرار دهند چون بالا بودن نور صفحه نمایش گوشی می تواند باعث مصرف بیشتر باتری در گوشی شود. در این مرحله توصیه می‌شود برای بهبود عملکرد باتری گوشی روشنایی گوشی به صورت خودکار قرار داده شود تا در زمان مناسب به صورت اتومات صفحه نمایش گوشی شما خاموش شود.

چک کردن تنظیمات گوشی برای مطلع شدن از اینکه چه برنامه و اپلیکیشن‌هایی بیشترین مصرف باتری را دارند می‌تواند در عملکرد بهتر باتری موثر باشد. برای این کار لازم است به تنظیمات گوشی رفته و در قسمت باتری، می‌توانید مصرف اپلیکیشن‌ها از لحاظ شارژ باتری را مشاهده و رصد کنید. در این قسمت، به شما نموداری از پرمصرف‌ترین برنامه‌ها ارائه می‌شود که می‌توانید در صورت عدم نیاز یا استفاده از آن، به طور کلی برنامه‌های مذکور را لغو نصب یا uninstall کنید.

علاوه بر موارد گفته شده توصیه می‌شود از شارژر اورجینال برای شارژ کردن باتری استفاده شود. به اعتقاد کارشناسان شارژ کردن تلفن همراه با شارژرهای غیر اصل به صورت قابل توجهی در آسیب رساندن به باتری نقش دارند. برای جلوگیری از آسیب رسیدن به این قطعه بسیار مهم در گوشی حتماً همیشه از شارژر اصل گوشی خودتان استفاده کنید و همچنین در زمان شارژ شدن گوشی از آن استفاده نکنید. اجازه دهید گوشی در حالت استراحت و یا ترجیحاً در حالت خاموش شارژ شود انجام چنین کارهای ساده‌ای تا حد بسیاری به حفظ باتری کمک می‌کند.

با توجه به فرارسیدن فصل گرما بهتر است از گرم شدن بیش از حد باتری گوشی اجتناب کنید. کاربران باید از قرار دادن دستگاه در شرایطی که ممکن است باتری بیش از حد گرم شود، خودداری کنند. به طور مثال از بیرون گذاشتن گوشی در زیر نور مستقیم خورشید اگر در یک روز گرم بیرون نشسته‌اید، خودداری کنید در آن صورت گوشی‌تان دوام بیشتری خواهد داشت. اگر گوشی بیش از حد داغ شود خود به خود خاموش می‌شود، اما این اتفاق به باتری فشار وارد می‌کند که می‌تواند طول عمر گوشی را کاهش دهد.

استفاده از حالت Airplane mode یکی دیگر اقداماتی است که می‌تواند در مصرف کمتر باتری موثر باشد. برای پاسخ به سوال احتمالی ایجاد شده از چرایی این اقدام باید گفت در این حالت تمام دیتاهای دریافتی از طرف گوشی کاربر قطع خواهد شد، در نتیحه شارژ باتری گوشی به میزان بسیار کمتری مصرف می‌شود و در نهایت با این کار عمر باتری به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

بررسی‌ها حاکی از آن است که راهکارهای گفته شده برای ساعت های هوشمند که چند سالی است مورد استقبال از سوی کاربران بسیار قرار گرفته است، هم کاربرد دارد. به طور مثال نیازی نیست همیشه صفحه ساعت روشن باشد. در واقع به دلیل اینکه یک نگاه سریع برای بررسی زمان از طریق ساعت هوشمند کافی است و به صورت خودکار با یک حرکت روشن می‌شود نیازی به روشن بودن همیشگی صفحه نمایش ساعت هوشمند نیست.

به‌روز نگه داشتن نرم‌افزاری که ساعت هوشمند را اجرا می‌کند نه تنها ویژگی‌های جدیدی را اضافه می‌کند، بلکه سبب بهبود باتری هم می‌شود بنابراین بهتر است سیستم عامل ساعت هوشمند خود را به آخرین نسخه به روز کنید.

راهکار دیگری که برای افزایش عمر باتری ساعت‌های هوشمند پیشنهاد می‌شود، خاموش کردن بلوتوث و وای فای است. بسیاری از عملکردها و قابلیت‌های ساعت‌های هوشمند نیازمند دسترسی به وای‌فای یا بلوثوث است بنابراین در مواقعی که که نیازی به آن‌ها نیست می‌توان آن‌ها را خاموش کرد.

در پایان توجه به این نکته ضروری است که معمولا راهکارهای گفته شده برای افزایش طول عمر باتری موبایل و ساعت‌های هوشمند در همه برندها یکسان است.

منبع : ایسنا
به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر و پوستر تبلیغاتی گوشی سامسونگ گلکسی S24 اولترا منتشر شد