پلمب تعداد 84 شرکت بازاریابی شبکه ای غیرمجاز و مکان دسیسه های هرمی در سال 1402


پلمب تعداد 84 شرکت بازاریابی شبکه ای غیرمجاز و مکان دسیسه های هرمی در سال 1402

به گزارش رکنا،سرهنگ "عبدالله چولکی" در تشریح این خبر اظهار داشت: امروزه شرکتی تحت عنوان شرکت هرمی که در داخل کشور رسما فعالیت کنند وجود ندارد ولی اکثریت آنها به صورت زیرزمینی یا در قالب و...

به گزارش رکنا،سرهنگ "عبدالله چولکی" در تشریح این خبر اظهار داشت: امروزه شرکتی تحت عنوان شرکت هرمی که در داخل کشور رسما فعالیت کنند وجود ندارد ولی اکثریت آنها به صورت زیرزمینی یا در قالب و پوشش شرکت های بازاریابی شبکه ای مجاز که ثبت شده فعالیت می کنند.

وی افزود: این قبیل فعالیت ها و دسیسه هرمی در طول چند سال متمادی آثار زیان باری را در سطح جامعه به جای گذاشته و باعث انحراف شرکت های بازاریابی شبکه ای مجاز به سمت و سوی هرمی نیز مزید بر علت و گسترش این جرم شده است.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا به تشریح عملکرد این بخش در سال گذشته پرداخت و تصریح کرد: از این رو معاونت مبارزه با جعل و کلاهبرداری به جهت شرح وظایفی که داشته اقدام به مقابله و جلوگیری از شیوع با این دسیسه در سطح جامعه کرده به طوریکه درسال 1402 توسط رده های متناظر در سراسر کشور با اجرای 8 مرحله طرح شناسایی و پلمب دفاتر شرکت های بازاریابی شبکه ای غیر مجاز و هرمی توانسته نظارت مستمری داشته باشد.

وی گفت: در این راستا تعداد 84 شرکت بازاریابی شبکه ای غیرمجاز و مکان دسیسه های هرمی پلمب و طی این مدت با تلاش کارآگاهان و استفاده از ظرفیت های مختلف تعداد357پرونده در این رابطه توسط کارآگاهان در سراسر کشور مورد رسیدگی قرار گرفت.

سرهنگ "چولکی" با اشاره به اینکه وقوع در سال 1402 نسبت به مدت مشابه سال قبل(1401) حدود 15 درصد کاهش داشته است، گفت: همچنین با اقدامات پلیسی و پیشدستانه کارآگاهان، در مجموع منتج به کشف پرونده هایی با ارزش ریالی بیش از 269 میلیارد تومان شده است.

وی خاطرنشان کرد: به استناد آمار دریافتی تعداد پرونده های تشکیل شده طی دوازده ماهه سال 1402، نسبت به مدت مشابه سال قبل با موضوع شرکت های هرمی و شرکت های بازاریابی شبکه ای غیر مجاز در سراسر کشور روند نزولی داشته است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه همچنین شاهد کشف 100 درصدی پرونده ها در سال گذشته می باشیم، خاطرنشان کرد: نحوه فعالیت شرکت های هرمی در سایت ایران هشدار www.iranhoshdar.ir و نحوه فعالیت و اسامی شرکت های بازاریابی شبکه ای در سایت www.easnaf.ir اطلاع رسانی شده است که هموطنان می توانند با مراجعه به این سایت ها اطلاعات جامعی در خصوص فعالیت این شرکت ها کسب کنند.


پلمب تعداد 84 شرکت بازاریابی شبکه ای غیرمجاز و مکان دسیسه های هرمی در سال 1402

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس متفاوتی که روز گذشته از احمدی نژاد منتشر شد/ تصویر