6 گزارش تحقیق و تفحص از سازمان ها و دستگاه های دولتی به قوه قضاییه ارسال شد


6 گزارش تحقیق و تفحص  از سازمان ها و دستگاه های دولتی به قوه قضاییه ارسال شد

به گزارش رکنا از خانه ملت ، در جلسه امروز( سه‌شنبه )صحن مجلس شورای اسلامی ، گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات درباره تحقیق و تفحص از دریافت و پرداخت حقوق‌های نجومی در دستور کار قرار گرفت...

به گزارش رکنا از خانه ملت ، در جلسه امروز( سه‌شنبه )صحن مجلس شورای اسلامی ، گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات درباره تحقیق و تفحص از دریافت و پرداخت حقوق‌های نجومی در دستور کار قرار گرفت که با تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی این گزارش با استناد به ماده ۲۱۴ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس به منظور رسیدگی به تخلفات، به قوه قضائیه ارجاع شد.

ارجاع گزارش تفحص از عملکرد شهرداری آبادان و اروندکنار به قوه قضائیه

با موافقت مجلس گزارش تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری آبادان و اروند کنار به قوه قضائیه ارجاع می‌شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ( سه‌شنبه)، گزارش نهایی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در خصوص تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری آبادان و اروندکنار از سال ۱۳۸۵ تاکنون را بررسی کردند و در نهایت بر اساس ماده ۲۱۴ قانون آئین نامه داخلی مجلس این گزارش را جهت رسیدگی به قوه قضائیه ارجاع دادند.

ولی الله بیاتی، سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها ضمن قرائت گزارش نهایی تحقیق و تفحص، بیان کرد: این گزارش در سه بخش تهیه شده اما به دلیل کمبود وقت، اهم مواردی که در آن تخلف صورت گرفته است را قرائت می‌کنم. عدم نظارت و کنترل بر ضوابط شهرداری، تراکم فروشی خارج از ضوابط، عدم رعایت طرح تفصیلی، عدم رعایت قانون در برج سازی و تاخیر در پروژه های عمرانی از تخلفات شهرداری آبادان و اروندکنار بوده است.

گزارش مربوط به آلایندگی زیست محیطی پالایشگاه آبادان به قوه قضائیه ارجاع شد

همچنین گزارش کمیسیون کشاورزی درباره نقض، استنکاف و اجرای ناقص قوانین مرتبط با جلوگیری از آلایندگی زیست محیطی پالایشگاه آبادان به قوه قضائیه ارجاع شد.

در جلسه علنی امروز مجلس گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض، استنکاف و اجرای ناقص قوانین مرتبط با جلوگیری از آلایندگی زیست محیطی پالایشگاه آبادان در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

علیرضا نظری سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی این گزارش را در اجرای ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس قرائت کرد.

سپس نمایندگان مجلس با ۱۶۸ رای موافق، ۱۰ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۲۵ نماینده حاضر در مجلس با ارجاع این گزارش به قوه قضائیه موافقت کردند.

طبق ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس، «چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه‌قضائیه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی نمایند. »

نظری در توضیح بخشی از این گزارش گفت: باید ظرف مدت ۳ ماه درباره ظرفیت پالایشگاه آبادان تعیین تکلیف شود که در غیراین صورت مسئولیت با ستاد مربوطه بوده و مصداق ترک فعل است.

ارسال گزارش تحقیق و تفحص از عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه به قوه قضائیه

با تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی گزارش تحقیق و تفحص از عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه جهت رسیدگی به قوه قضائیه ارسال شد.

در جلسه علنی صبح امروز( سه‌شنبه) صحن مجلس شورای اسلامی، در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست درباره تحقیق و تفحص از عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه، با تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی این گزارش با استناد به ماده ۲۱۴ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس به منظور رسیدگی به تخلفات به قوه قضائیه ارجاع شد.

ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی ایران به قوه قضائیه

نمایندگان مجلس شورای اسلامی گزارش نهایی تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی، صنایع و معادن، کشاورزی ایران و شهرستان‌ها را جهت رسیدگی به قوه قضائیه ارجاع دادند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه)، گزارش نهایی کمیسیون اقتصادی درخصوص تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی، صنایع و معادن، کشاورزی ایران و شهرستان‌ها از سال ۱۳۹۱ تا سال ۱۴۰۱ را بررسی کرده و در راستای اجرای ماده ۲۱۲ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس با ارجاع این گزارش به قوه قضائیه موافقت کردند.

مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن قرائت گزارش نهایی تحقیق و تفحص بیان کرد: بخش اول این گزارش به عدم رعایت تشریفات قانونی تشکیل جلسات هیات نمایندگان و عدم فعالیت بازرس قانونی در اتاق‌ها بازمی‌گردد. طبق اساسنامه، اتاق‌ها باید دارای بازرس قانونی بوده و به موجب قانون تجارت بازرسی دارای مسئولیت مدنی بوده و هنگام تشکیل مجامع باید گزارش خود را ارائه کند. تا اعضای هیات نمایندگان با علم به وضعیت اداره امور و نحوه اجرای صوابط و مقررات در اتاق تصمیم گیری کنند. اما در این جلسه هیات نمایندگان، گزارش بازرسی قانونی ارائه نشده و تشریفات قانونی تشکیل جلسات نمایندگان رعایت نشده است.


6 گزارش تحقیق و تفحص  از سازمان ها و دستگاه های دولتی به قوه قضاییه ارسال شد

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

صدای حمید رسایی در آمد/ ماجرای تهدید دو نماینده مجلس