عکس‌های پاک شده چگونه به گالری آیفون بازگشتند؟


عکس‌های پاک شده چگونه به گالری آیفون بازگشتند؟

اپل باگی را که باعث می‌شد تصاویر حذف‌شده به گالری آیفون برگردند، برطرف کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اپل آپدیت iOS 17.5.1 را برای آیفون منتشر کرد. این به‌روزرسانی کوچک، باگ ترسناکی را برطرف می‌کند که باعث می‌شد عکس‌هایی که قبلاً حذف شده بودند به‌طور مرموزی دوباره در گالری عکس کاربران ظاهر شوند.

هفته‌ی گذشته، برخی از کاربران آیفون که از iOS 17.5 استفاده می‌کردند، متوجه شدند که برخی از عکس‌هایی که قبلاً حذف کرده بودند، به گالری عکس‌های گوشی بازگشته است. این مشکل به طور واضح ارتباطی به سرویس iCloud نداشت، زیرا برخی از کاربران تحت تاثیرِ این باگ هرگز از این سرویس برای همگام‌سازی عکس‌های خود استفاده نکرده بودند.

طبق توضیحات آپدیت iOS 17.5.1، این به‌روزرسانی مشکل فضای ذخیره‌سازی آیفون‌ها را حل و از نمایش مجدد عکس‌های حذف‌شده، جلوگیری می‌کند.

هنگامی که کاربر آیفون عکسی را حذف می‌کند، آن عکس لزوماً از فضای ذخیره‌سازی پاک نمی‌شود، مگر اینکه فضای ذخیره‌سازی کاملاً پر باشد. در عوض، سیستم آن را از دسترس کاربر پنهان می‌کند و در حالت غیرقابل خواندن قرار می‌دهد.

ظاهراً باگ iOS 17.5 پیوندهای شکسته‌شده‌ی بین دیتابیسِ غیرقابل دسترس عکس‌های حذف‌شده و گالری عکس کاربر را دوباره برقرار می‌کرد و همین باعث شده بود تا عکس‌های حذف‌شده‌ی قبلی دوباره قابل مشاهده شوند.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1909535

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شکست خوردن آیفون 15 در نبرد با گوشی پرچمدار سامسونگ / عکس