سوزوکی جیمنی XL‌ هریتیج رونمایی شد، ادای احترام به آفرودرهای قرن بیستم


سوزوکی جیمنی XL‌ هریتیج رونمایی شد، ادای احترام به آفرودرهای قرن بیستم

سوزوکی به تازگی نسخه متفاوت و جدیدی از محصول معروف خود یعنی جیمنی را معرفی کرده است. این خودرو سوزوکی جیمنی XL هریتیج (Heritage به معنای میراث) نام دارد و در واقع ادای احترامی به خودروهای آفرودی قرن بیستمی است. ظاهر این خودرو به...

سوزوکی به تازگی نسخه متفاوت و جدیدی از محصول معروف خود یعنی جیمنی را معرفی کرده است. این خودرو سوزوکی جیمنی XL هریتیج (Heritage به معنای میراث) نام دارد و در واقع ادای احترامی به خودروهای آفرودی قرن بیستمی است. ظاهر این خودرو به خودروهای آفرود ژاپنی در دهه 1970، 1980 و 1990 شباهت دارد. سوزوکی انتظار دارد خریداران از مدل جدید و متفاوت جیمنی به خوبی استقبال کنند. البته این خودرو نسخه تولید محدود است و تنها 500 دستگاه از آن برای عرضه به بازار استرالیا تولید خواهد شد.

سوزوکی سال گذشته نیز مدل جیمنی هریتیج را در تعداد محدود 300 دستگاهی برای بازار استرالیا به تولید رساند که تمامی نسخه‌های آن بلافاصله فروخته شدند. موفقیت نسخه هریتیج، سوزوکی را مجاب کرد تا نسخه XL‌ هریتیج را برای سال جاری و با تولید محدود 500 دستگاهی روانه استرالیا کند. برچسب‌های قرمز و نارنجی همراه با طرح‌های قدیمی، نماد کلاسیک کرگدن و بال‌های قرمز رنگ از مشخصات ظاهری این مدل هستند.

خریداران سوزوکی جیمنی XL‌ هریتیج می‌توانند از بین طیف وسیع رنگ‌های خارجی، یکی را برای بدنه خودرو انتخاب کنند. این رنگ‌ها شامل سفید، عاج ابریشمی، مروارید آبی، سبز جنگلی و گرانیت خاکستری هستند. یک سینی بار نیز به قسمت عقب این خودرو اضافه شده است.

سوزوکی جیمنی XL‌ هریتیج رونمایی شد، ادای احترام به آفرودرهای قرن بیستمسوزوکی جیمنی XL‌ هریتیج

سوزوکی جیمنی XL هریتیج از مشخصات فنی مشابه با سوزوکی جیمنی XL‌ استاندارد بهره می‌برد. زیر کاپوت این خودرو موتور چهار سیلندر 1.5 لیتئری تنفس طبیعی را می‌بینیم که 101 اسب‌بخار قدرت و 130 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. نسخه هریتیج به صورت اختصاصی با گیربکس پنج سرعته دستی عرضه می‌شود و نیرو را از طریق سیستم AllGrip Pro 4WD به هر چهار چرخ توزیع می‌کند.

تجهیزات استاندارد سوزوکی جیمنی XL‌ هریتیج شامل سیستم صوتی با نمایشگر 9 اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو، دوربین و سنسور پارک عقب هستند. همچنین این خودرو به سیستم ترمز اضطراری خودکار و هشدار خروج از خط نیز مجهز است. با این حال به دلیل عدم حضور گیربکس اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی روی این خودرو نصب نشده است. قیمت سوزوکی جیمنی XL هریتیج از 36490 دلار استرالیا (یک میلیارد و 423 میلیون تومان) شروع می‌شود.


گالری تصاویر


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شاسی بلند مفهومی بی ام و XM معرفی شد؛ پیش نمایش از کراس‌اوورهای پلاگین هیبرید