برگی از تاریخ:/ اولین پوکر قهرمانی در ایران برای استقلال! (عکس)


برگی از تاریخ:/ اولین پوکر قهرمانی در ایران برای استقلال! (عکس)

سال 1349 باشکوه‌ترین دوران باشگاه استقلال بود که اولین دبل و پوکر قهرمانی را در ایران انجام داد.

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال تاج در سال 1349 توانست تمام عناوین قهرمانی را به دست آورد و فصل فوق‌العاده‌ای را در فوتبال ایران تجربه کند و در کنار افتخاراتی که در جام‌های مختلف کسب کرد مسابقات دوستانه بین‌المللی سطح بالایی هم برگزار کرد.

آبی‌ها در 1 خرداد 1349 مقابل اف‌سی‌کلن آلمان که یکی از تیم‌های قدرتمند فوتبال اروپا بود در ورزشگاه امجدیه میزبانی کردند و در آن مسابقه با تک گل مهدی‌ حاج محمد و درخشش بازیکنانی همچون ناصر حجازی، مرحوم منصور پورحیدری، مرحوم غلامحسین مظلومی، اکبر افتخاری، علی جباری، جواد قراب،جلال طالبی و... بهره‌ می‌برد و مقابل رقیب قدرتمندی که داشتند عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند.

بازیکنان تاج در آن فصل قهرمان جام منطقه‌ای، جام باشگاه‌های تهران، جام باشگاه‌های آسیا، جام بین‌المللی میلز شدند و در مسابقات جام‌حذفی فوتبال ایران هم عنوان نایب قهرمانی را به دست آوردند تا با پوکر قهرمانی در طول فصل یکی از تیم‌هایی باشند که در طول یک فصل بیشترین جام را کسب کرده‌اند.

2024445

این دبل قهرمانی در لیگ داخلی برای اولین بار در فوتبال ایران رقم خورد و آنها دو جام بین‌المللی هم در کنار آن کسب کردند تا آمار شگفت‌انگیز خود را کامل کنند و تیم تحت هدایت رایکوف به شکل عجیبی مجدد در سطح اول فوتبال ایران قرار بگیرد.

استقلال در ادامه دیدار تدارکاتی خود به مصاف اولاریا اتلتیکو برزیل رفت و آنها را هم ۲ - ۱ توانستند ببرند و در دیگر دیدار دوستانه خود و در دربی تهران موفق به شکست پرسپولیس با نتیجه ۳ - ۲ شدند و از هر لحاظ فصل موفقی را سپری کردند، آنها در ادامه فصل مقابل دو تیم قدرتمند دیگر به نام‌های اف‌سی زوریخ و استوا بخارست قرار گرفتند اما در این مسابقات با نتیجه یک بر صفر شکست خوردند.

تیم فوتبال تاج در دیدار دوستانه‌ای که مقابل اف‌سی کلن برگزار کرد در ابتدای مسابقه به مناسبت برزگداشت و درگذشت قهرمان کشتی ایران در المپیک، جهانبخت توفیق یک دقیقه سکوت کردند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تکذیب مهم، حاج‌رضایی: صفحه اینستاگرام ندارم