حمایت بورل از درخواست صدور حکم بازداشت علیه نتانیاهو و گالانت


حمایت بورل از درخواست صدور حکم بازداشت علیه نتانیاهو و گالانت

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حمایت از تلاش دیوان کیفری بین‌المللی برای صدور حکم بازداشت مقامات اسرائیلی، گفت که تمام کشورهای عضو این دیوان باید از تصمیماتش تبعیت کنند.

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به درخواست دادستانی دیوان کیفری بین‌المللی به منظور صدور حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و یوآف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، تاکید کرد که تمام کشورهای عضو این نهاد بین‌المللی باید از تصمیمات آن تبعیت کنند.

بورل در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: درباره تصمیم دادستانی دیوان کیفری بین‌المللی مبنی بر درخواست حکم بازداشت اندیشیده‌ام. تمام کشورهایی که اساسنامه این دیوان را تایید کرده‌اند، ملزم به اجرای احکام این دادگاه هستند.

وی افزود: وظیفه دیوان به عنوان یک نهاد بین‌المللی مستقل، این است که براساس قوانین بین‌المللی، خطرناک‌ترین جنایات را مورد پیگرد قرار دهد.

حمایت بورل از درخواست صدور حکم بازداشت علیه نتانیاهو و گالانت

کریم احمد خان، دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی ۲۰ مه (دوشنبه) از دیوان لاهه خواست تا براساس شواهد موجود، علیه نتانیاهو و گالانت به اتهام ارتکاب جنایت جنگی، قرار بازداشت صادر کند. دادستانی کل دیوان لاهه بر این باور است که نتانیاهو و گالانت، دست کم از هشتم اکتبر ۲۰۲۳ (یک روز پس از عملیات طوفان الاقصی) مسئول جنایت جنگی علیه بشریت در غزه هستند.

همچنین دادستان کل دادگاه لاهه در اقدامی بحث‌برانگیز بدون توجه به جنایات ۷۵ ساله رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی، درخواست صدور حکم بازداشت یحیی السنوار، محمد ضیف و اسماعیل هنیه، سه تن از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین را به‌دلیل عملیات «طوفان الاقصی» داده است؛ عملیاتی که در واکنش به جنایات و اشغالگری صهیونیست‌ها انجام شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

علیرضا ورناصری داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری شد