چرا آمریکا خواهان رقابت تسلیحاتی در فضاست؟


چرا آمریکا خواهان رقابت تسلیحاتی در فضاست؟

زاخارووا: نتایج رای‌گیری قطعنامه شورای امنیت علیه رقابت تسلیحاتی در فضا ناامید کننده است.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که مسکو نتایج رای گیری در شورای امنیت سازمان ملل درباره پیش نویس قطعنامه روسیه و چین در خصوص عدم استقرار تسلیحات در فضا را ناامید کنند می داند.
به گزارش وبسایت وزارت امور خارجه روسیه، زاخارووا گفت: "نتایج رای گیری در مورد پیش نویس قطعنامه جلوگیری از رقابت تسلیحاتی در فضا و امنیت فضایی که توسط روسیه و با مشارکت چین برای بررسی به شورای امنیت سازمان ملل داده شده بود، ناامید کننده است."
به گفته وی، ایالات متحده و متحدانش، علیرغم تمام اقداماتی که مسکو و پکن برای در نظر گرفتن پیشنهادات آنها انجام دادند، از جمله مفاد پیش نویس قطعنامه مربوطه آمریکای - ژاپن، با ابتکار روسیه و چین مخالفت کردند.
وی خاطرنشان کرد که از این طریق ایالات متحده و متحدانش "یک بار دیگر اولویت های واقعی خود را در زمینه فضایی نشان دادند، نه اینکه فضا را عاری از هر نوع سلاحی نگه دارند، بلکه هدف آنها قرار دادن سلاح در فضا و تبدیل فضا به عرصه رویارویی نظامی است. "
زاخارووا گفت: "متأسفانه فرصت دیگری برای اطمینان از جلوگیری از رقابت تسلیحاتی در فضا با عملکرد ایالات متحده و متحدانش از دست رفت."
به گفته وی، روسیه به تلاش خود برای عاری نگه داشتن فضا از هرگونه سلاح و جلوگیری از تبدیل آن به منطقه تنش و رویارویی مسلحانه ادامه خواهد داد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جزئیات مصاحبه تاکر کارلسون مجری معروف آمریکایی با ولادیمیر پوتین