امیدواری آژانس انرژی اتمی به دریافت اطلاعات بیشتر در مورد برنامه هسته ای ایران


امیدواری آژانس انرژی اتمی به دریافت اطلاعات بیشتر در مورد برنامه هسته ای ایران

گروسی: امیدواریم تا پیش از نشست شورای حکام اطلاعات بیشتری از برنامه اتمی ایران داشته باشیم.

به گزارش اسپوتنیک، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت، آژانس بین المللی انرژی اتمی امیدوار است تا قبل از نشست شورای حکام در ماه ژوئن، اطلاعات بیشتری در مورد برنامه هسته ای ایران و پاسخ به سوالات خود دریافت کند.
گروسی به اسپوتنیک گفت: "گفت‌وگوهایی در تهران و اصفهان با حضور کارشناسان فنی، انجام داده‌ایم. به اعتقاد من این مذاکرات ضروری است تا بتوانیم اطلاعات و شفاف‌سازی بیشتری را از سوی ایران دریافت کنیم. ما در سطح فنی به کار خود ادامه می دهیم و امیدوارم بتوانیم به نتایج ملموسی دست پیدا کنیم. در غیر این صورت، به نظر من ممکن است دوباره با مشکلاتی مواجه شویم، بنابراین من واقعاً امیدوارم که بتوانیم قبل از نشست بعدی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به نتایج ملموسی دست یابیم."
وی در ادامه تصریح کرد که آژانس امیدوار است که اطلاعات بیشتری در مورد برنامه هسته ای و پاسخ به برخی از سوالات خود دریافت کند.
پیش از این گزارش شده بود که گروسی در سفری رسمی به ایران در روزهای 6-7 ماه می با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار و گفت و گو کرد. وی در این سفر در سی‌امین کنفرانس ملی انرژی اتمی و اولین کنفرانس بین‌المللی فیزیک و فناوری هسته‌ای در شهر اصفهان نیز شرکت کرد.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جواد نکونام 5 میلیارد تومان جریمه شد