تشییع پیکر رئیسی در تبریز+ تصاویر


 تشییع پیکر رئیسی در تبریز+ تصاویر

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی: طبق هماهنگی های انجام شده مراسم بدرقه شهدای سانحه بالگرد، امروز ساعت ۹:۳۰ صبح پیکر شهدا در تبریز بدرقه می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «خبرانلاین»، آیت الله سیدابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد "قیز قلعه‌سی" به سمت شهر تبریز، در منطقه "ورزقان" استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا به مقام رفیع شهادت نایل شد.
حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.
اقامه نماز بر پیکر مطهر شهدا روز چهارشنبه توسط مقام معظم رهبری اقامه می‌شود، افزود: پیکر رئیس جمهور محبوب روز پنج شنبه در مشهد تدفین می‌شود. همچنین پیکر امام جمعه محبوب نیز روز پنج شنبه در تبریز و پیکر استاندار جوان و پرتلاش آذربایجان شرقی نیز همان روز در شهرستان مراغه تدفین می‌شود.
تصاویری از مراسم تشیع ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور فقید ایران و همراهانش در تبریز.
نشریه ترکیه نوشت؛ بالگرد رئیسی مجهز به تجهیزات ناوبری و سیگنالینگ لازم بود و این بالگرد توسط خلبانان ارتش هدایت شده است. به گفته منابع این نشریه، در آخرین لحظات، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و افراد دیگری در فهرست مسافران این بالگرد قرار گرفتند. آنها ابتدا قرار بود با بالگرد دوم از آذربایجان به ایران بازگردند. یش از این خبرگزاری ایرنا گزارش داده بود که سقوط این بالگرد به دلیل نقص فنی بوده است.
پس از جان باختن ابراهیم رئیسی ،رئیس جمهور، امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و تعدادی دیگر در سانحه هوایی، در سوریه سه روز عزای عموم اعلام شد.
کاخ کرملین اعلام کرد که صحبتی از شرکت ولادیمیر پوتین در مراسم تشییع پیکر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور فقید ایران نیست. برای این مراسم مشارکت بین المللی پیش بینی نمی شود.
پرچم سازمان ملل متحد در ژنو به احترام رئیس جمهور و وزیر امور خارجه شهید جمهوری اسلامی ایران و سایر شهدای سانحه هوایی به حالت نیمه‌ برافراشته درآمد. دیروز هم اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد، سازمان بین‌المللی دریانوردی و شرکت کنندگان در کنفرانس امنیت هسته‌ای وین به احترام شهدای ایران یک دقیقه سکوت کردند.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اطلاعیه مهم گمرک درباره فعال‌ سازی موبایل مسافری