اسکارلت جوهانسون: از شباهت صدای ChatGPT به صدای خودم «شوکه و عصبانی» شدم


اسکارلت جوهانسون، بازیگر معروف هالیوود، می‌گوید از شباهت صدای ChatGPT به صدای خودش «شوکه و عصبانی» شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس گزارش زومیت، اسکارلت جوهانسون در اولین واکنش رسمی به جنجال‌های روز گذشته می‌گوید استارتاپ OpenAI از او خواسته بود که صدایش را برای استفاده در ChatGPT ضبط کند، اما جوهانسون در نهایت درخواست OpenAI را نپذیرفت. بازیگر سرشناس هالیوودی می‌گوید OpenAI بدون اجازه صدایی تولید کرده است که شباهت بسیار زیادی به صدای او دارد.

اسکارلت جوهانسون در بیانیه‌ای که برای NPR ارسال کرد، گفت مجبور شده است برای مقابله‌ با OpenAI مشاور حقوقی استخدام کند. ظاهراً او دو نامه برای OpenAI ارسال کرده تا بپرسد که صدای مورد استفاده در ChatGPT که اسکای (Sky) نام دارد، چگونه ساخته شده است.

جوهانسون می‌گوید: «سپتامبر گذشته (شهریور و مهر ۱۴۰۲)، پیشنهادی از سم آلتمن دریافت کردم؛ او می‌خواست من را استخدام کند تا در نقش صدای سیستم فعلی ChatGPT 4.0 ظاهر شوم.» به ادعای جوهانسون، سم آلتمن دو روز پیش از رونمایی نسخه‌ی صوتی ChatGPT بار دیگر با مدیر برنامه‌های او تماس گرفته بود تا جوهانسون را ترغیب کند که نظرش را تغییر دهد.

اسکارلت جوهانسون: از شباهت صدای ChatGPT به صدای خودم «شوکه و عصبانی» شدم

سم آلتمن به‌وضوح می‌گوید که حرفه‌ی جوهانسون را تحسین می‌کند. او پیش‌تر گفته Her (فیلمی که جوهانسون در آن نقش صدای هوش مصنوعی را بازی می‌کند) فیلم مورد علاقه‌اش است. حتی پس از برگزاری رویداد هفته‌ی گذشته، آلتمن پست جدیدی در ایکس با عبارت Her منتشر کرد.

آلتمن در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید: «صدای اسکای، اسکارلت جوهانسون نیست و هرگز قرار نبود که شبیه صدای او باشد. از روی احترام به خانم جوهانسون، استفاده از صدای اسکای را در محصولاتمان متوقف کرده‌ایم. متأسفیم که به شیوه‌ی بهتری با خانم جوهانسون ارتباط برقرار نکردیم.»

جوهانسون می‌گوید از شباهت بین صدای اسکای با صدای خودش «شوکه و عصبانی» شده است؛ درحالی‌که OpenAI می‌گوید صدای اسکای به فردی دیگر ارتباط دارد. این شرکت برای حفظ حریم خصوصی تصمیم گرفت که نام فرد را اعلام نکند.

ظاهراً اسکارلت جوهانسون فعلاً به‌دنبال توضیح از سوی OpenAI است و قصد ندارد اقدام قانونی کند. او از OpenAI خواست که روند دقیق تولید صدای اسکای را توضیح دهد.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1909616

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکسl رونمایی از رنگ‌های تازه پژو 207