لپ‌تاپ‌های جدید ایسر با هوش مصنوعی Copilot و پردازنده اسنپدراگون ایکس معرفی شدند


لپ‌تاپ‌های جدید ایسر با هوش مصنوعی Copilot و پردازنده اسنپدراگون ایکس معرفی شدند

ایسر به تازگی دو لپ‌تاپ از سری Swift 14 AI را معرفی کرده که با تمرکز بر هوش مصنوعی Copilot Plus مایکروسافت توسعه یافته‌اند. هر دو لپ‌تاپ 14.5 اینچی جدید Acer به پردازنده Snapdragon X کوالکام، 32 گیگابایت حافظه رم LPDDR5X-8533 و 1 ترابایت حافظه...

ایسر به تازگی دو لپ‌تاپ از سری Swift 14 AI را معرفی کرده که با تمرکز بر هوش مصنوعی Copilot Plus مایکروسافت توسعه یافته‌اند. هر دو لپ‌تاپ 14.5 اینچی جدید Acer به پردازنده Snapdragon X کوالکام، 32 گیگابایت حافظه رم LPDDR5X-8533 و 1 ترابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD M.2 مجهز شده‌اند.

روز دوشنبه ایسر از لپ‌تاپ‌های جدید سری Swift 14 AI رونمایی کرد که به تراشه اسنپدراگون ایکس ساخت کوالکام مجهز شده‌اند. این مجموعه شامل دو لپ‌تاپ ایسر است که از ویژگی‌های هوش مصنوعی ویندوز 11 مانند Recall، Cocreator و Live Captions بدون مشکل پشتیبانی می‌کنند.

لپ‌تاپ‌های جدید Swift 14 AI ایسر

از نظر سخت‌افزاری، مدل اول پردازنده 12 هسته‌ای Snapdragon X Elite (بدون Dual Boost) را به همراه دارد، در حالی که برادر کوچک‌تر آن به پردازنده 10 هسته‌ای Snapdragon X Plus مجهز شده است که احتمالاً ارزان‌تر و کمی ضعیف‌تر خواهد بود.

به گزارش MSN، مجموعه Swift 14 AI ایسر 32 گیگابایت حافظه رم LPDDR5X-8533 و 1 ترابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD M.2 به همراه دارند. علاوه بر این، گفته شده که هر دو لپ‌تاپ جدید ایسر دارای یک واحد پردازش عصبی (NPU) قدرتمند با 45 TOPS هستند.

لپ‌تاپ‌های جدید Swift 14 AI ایسر

در بخش نمایشگر نیز تفاوتی میان این دو وجود نداشته و شاهد استفاده از یک نمایشگر 14.5 اینچی با رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل IPS با قابلیت ارائه رفرش‌ریت 120 هرتز هستیم.

سایر مشخصات فنی لپ‌تاپ‌های جدید Swift 14 AI ایسر

از دیگر قابلیت‌های لپ‌تاپ‌های Swift 14 AI می‌توان به پشتیبانی از وای‌فای 7، بلوتوث 4، مجموعه‌ای کامل از پورت‌ها شامل دو پورت USB-C، دو پورت USB-A و یک HDMI اشاره کرد. ایسر تصمیم گرفته برای این لپ‌تاپ‌ها به سراغ یک وبکم مادون قرمز (IR) با رزولوشن 1440p برود که نسبت به سایر محصولات موجود در بازار با رزولوشن 720p کیفیت بالاتری را ارائه خواهد کرد.

لپ‌تاپ‌های جدید Swift 14 AI ایسر

از آنجا که این لپ‌تاپ‌های جدید ایسر با تمرکز بر روی قابلیت‌های هوش مصنوعی مایکروسافت معرفی شده‌اند، در بخش تاچ‌پد یک نشانگر وجود دارد که پس از فعال‌شدن دستیار هوش مصنوعی Copilot، روشن می‌شود.

در همین رابطه بخوانید:

- رونمایی MSI از لپ‌تاپ گیمینگ Pulse 17 AI 2024؛ لذت گیمینگ با پردازنده هوش مصنوعی Core Ultra 9-185H و گرافیک RTX 4070
- هوش مصنوعی Copilot ویندوز 11 چیست و چه قابلیت‌هایی دارد؟

لپ‌تاپ‌های جدید ایسر در ماه جولای (تیر ۱۴۰۳) با پایه قیمت 1099 دلار از راه می‌رسند. البته گفته شده که این برچسب قیمت در اروپا و خاورمیانه 1499 دلار خواهد بود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آیا خانواده سامسونگ گلکسی S23 ضد آب است؟