300 زن و مرد به دنبال کلاهبرداران میلیاردی بودند / در البرز لو رفتند


300 زن  و مرد به دنبال کلاهبرداران میلیاردی بودند / در البرز لو رفتند

به گزارش رکنا، سردار حمید هداوند روز سه شنبه اظهارکرد: در پی مراجعه یک شهروند به پلیس فتا البرز و اعلام این موضوع که به دلیل فروش یک دستگاه کنسول بازی‌های رایانه‌ای به فردی ناشناس و واریز وجه...

به گزارش رکنا، سردار حمید هداوند روز سه شنبه اظهارکرد: در پی مراجعه یک شهروند به پلیس فتا البرز و اعلام این موضوع که به دلیل فروش یک دستگاه کنسول بازی‌های رایانه‌ای به فردی ناشناس و واریز وجه حاصل از آن به صورت اینترنتی، حساب‌های بانکی نامبرده مسدود شده است، بررسی‌های تخصصی از سوی کارشناسان پلیس فتا استان جهت کشف زوایای پنهان پرونده آغاز شد.

وی افزود: در بررسی اولیه پلیس فتا مشخص شد که مالباخته در دام یک باند حرفه‌ای کلاهبرداری با روش فیشینگ گرفتار شده و این باند وجوه حاصل از کلاهبرداری اینترنتی را به حساب نامبرده واریز و منجر به انسداد حساب وی شده است.

فرمانده انتظامی استان البرز به شیوه و شگرد کلاهبرداری این باند حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: در بررسی‌های تخصصی و فنی ماموران پلیس فتا استان البرز مشخص شد که متهمان در بستر پیام رسان‌های داخلی و خارجی با ارسال پیامک جعلی ابلاغیه قضایی طعمه ها را به درگاه جعلی هدایت و با سرقت اطلاعات حساب کاربران با رمزگیری و هک تلفن همراه مالباختگان اقدام به خرید کنسول بازی از یک شهروند کرده اند.

هداوند بیان کرد: با تلاش‌های بی‌وقفه ماموران پلیس فتا اعضای باند پنج نفره فیشینگ در شهر کرج شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی تمام آنها در عملیات‌های جداگانه دستگیر شدند.

وی با اشاره به کشف اطلاعات حساب بیش از ۳۰۰ نفر از کاربران اینترنتی از تجهیزات الکترونیک متهمان، یادآورشد: ارزش ریالی کلاهبرداری صورت گرفته توسط این باند بیش از ۴۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی از شناسایی تعدادی از مالباخته این پرونده در کشور خبر داد و گفت: تحقیقات در خصوص شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.


300 زن  و مرد به دنبال کلاهبرداران میلیاردی بودند / در البرز لو رفتند

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...