جزییات وداع با پیکر‌های شهدا؛ زمان دقیق مراسم


جزییات وداع با پیکر‌های شهدا؛ زمان دقیق مراسم

سخنگوی ستاد بزرگداشت شهدای خدمت در تهران بیان کرد: مراسم وداع با پیکر‌های مطهر شهدای بزرگوار امشب از ساعت ۲۰ و پس از نماز مغرب و عشاء در مصلی تهران برگزار خواهد شد. سپس، پیکر‌های شهدا پس از تشییع و بدرقه مردم قم به این شهر انتقال داده شده و امشب به تهران خواهد رسید.

ساسان زارع گفت: «در مسیر‌های منتهی به مصلی هم تعداد قطار‌های مترو افزایش پیدا کرده، هم ساعت خدمت‌رسانیِ مترو بیشتر شده است.»

به گزارش فارس، وی افزود: تدابیر لازم در مراسم وداع با پیکرهای مطهر شهدا در مصلی امام خمینی (ره) تهران اندیشیده شده و مراسماتی از جمله تلاوت قرآن، مداحان بزرگ پایتخت، روضه‌خوانی و سخنرانی با حضور خانواده‌های محترم شهدای بزرگوار برقرار خواهد بود.

زارع با بیان اینکه تدابیر ترافیکی نیز برای مراسم اندیشیده شده است، تاکید کرد: هماهنگی‌های لازم با پلیس راهور و شهرداری تهران برای برگزاری مردم در تهران صورت گرفته است. در مسیر‌های منتهی به مصلی هم تعداد قطار‌ها و هم ساعات خدمت رسانی مترو تهران افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: لذا، اگر مردم اولویت عزیمت به مصلی تهران برای شرکت در مراسم وداع با پیکر‌های شهدا را استفاده از مترو قراردادن از آن‌ها سپاسگزار خواهیم بود.

زارع گفت: درب‌های دانشگاه تهران به غیر از درب جنوبی از ساعت ۵:۳۰ صبح به روی مردم گشوده خواهد شد، اما، آغاز رسمی مراسم از ساعت ۷ صبح چهارشنبه خواهد بود.

سخنگوی ستاد بزرگداشت شهدای خدمت در تهران اظهار کرد: نماز راس ساعت ۹ صبح فردا توسط رهبر معظم انقلاب بر پیکر‌های شهدا اقامه خواهد شد. نمازگزاران توجه داشته باشند که نماز میت به مهر و سجاده نیاز ندارد و مردم می‌توانند به سهولت به نماز بایستند.

وی ادامه داد: مراسم بدرقه پس از اقامه نماز بر پیکر شهدای خدمت در تهران از میدان انقلاب تا میدان آزادی برقرار خواهد بود که محدودیت‌های تردد و اقتضائات تردد مانند جشن بزرگ غدیر، ۲۲ بهمن و روز قدس خواهد بود.

سخنگوی ستاد بزرگداشت شهدای خدمت در تهران بیان کرد: به‌دلیل حضور مردم از سطح استان‌های همجوار برای شرکت در مراسم وداع و بدرقه، در مساجد همجوار مسیر، بستر اسکان و پذیرایی برای عزاداران در نظر گرفته شده است.

وی افزود: به علت سهولت دسترسی از طریق مترو به حد فاصل میدان انقلاب تا آزادی از طریق مترو و تعدد ایستگاه‌های مترو، اگر مردم اولویت خود را استفاده از خطوط مترو قرار دهند از مردم متشکر خواهیم بود.

وی افزود: مردم توجه داشته باشند که می‌توانند از همه درب‌های دانشگاه تهران وارد این مکان شوند. البته درب جنوبی دانشگاه تهران قابلیت ورود ندارد.

زارع در پایان با اشاره به مجاهدت‌ها و خدمات جهادگونه رئیس جمهور شهید و همراهان، خاطرنشان کرد: از همه مردم و نیز اهالی رسانه خواستارم برای مراسم تشییع پیکر‌ها از هیچ تلاش حضور و کمکی مضایقه نکنند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آب‌شدن برف سبلان سیل به راه انداخت