توضیحات دادستان کل کشور برای مقابله با بی‌حجابی


توضیحات دادستان کل کشور برای مقابله با بی‌حجابی

دادستان کل کشور گفت: «ورود فراجا و دستگاه قضایی برای مقابله با بی‌بندوباری در این حوزه چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی یک ضرورت است.»

حجت‌الاسلام محمد موحدی؛ دادستان کل کشور در دومین جلسه ماده ٢ دستورالعمل نحوه اعمال ریاست و نظارت مقامات قضایی بر ضابطین دادگستری، منشأ بی‌حجابی و بدحجابی را حاصل علل مختلف دانست و اظهار کرد: ترویج بی‌بندوباری با هدف مشغول کردن نوجوانان و جوانان به مسائل پوچ، از مهم‌ترین موضوعاتی است که دشمن برای تهی کردن هویت ایرانی ـ اسلامی ملت از آن بهره می‌گیرد.

دستگاه‌های فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب فعال‌تر عمل کنند

به گزارش تسنیم، وی با اشاره به اینکه عوامل مختلفی در به وجود آمدن ناهنجاری‌های اجتماعی مؤثر است، اظهار کرد: در مقابل این همه هجمه، باید نهاد‌ها و دستگاه‌های فرهنگی از جمله ستاد امر به معروف و نهی از منکر فعال‌تر عمل کنند.

دادستان کل کشور افزود: بنابراین با توجه به نمود ظاهری بی حجابی و بدحجابی در لایه‌های مختلف جامعه، ورود فراجا و دستگاه قضایی برای مقابله با بی‌بندوباری در این حوزه چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی یک ضرورت است.

موحدی با اعلام حمایت دستگاه قضایی از کلیات اجرای طرح ارتقاء امنیت اخلاقی، عنوان کرد: اقدامات قانونی فراجا در اجرای طرح یاد شده در مجموع مثبت است.

وی تصریح کرد: با متمردین و گروه‌های سازمان یافته برخورد بدون اغماض خواهد شد، در عین حال لازم است ضابطین، قانون و عدل و انصاف را سرلوحه کارخود قرار دهند و در مقابل، متخلفین نیز باید پاسخگوی تخلفات خود باشند.

دادستان کل کشور عنوان کرد: در اجرای طرح‌هایی مانند ارتقاء امنیت اخلاقی، افراط و تفریط قابل چشم‌پوشی نیست و از سویی برای اجرای موفقیت‌آمیز وظایف محول شده نیز ضروری است از فضای مجازی استفاده شود.

تبلیغات بصری برای فرهنگ‌سازی در حوزه عفاف و حجاب فراگیر و مشهود باشد

این مقام ارشد قضایی ادامه داد: با وجود آن که می‌توان از برنامه‌های فرهنگی متعدد و متنوع از جمله پیامک، تبلیغات محیطی و فضاسازی مناسب برای آگاه‌سازی جامعه در حوزه عفاف و حجاب بهره گرفت و لازم است تا نهاد‌ها و دستگاه‌های فرهنگی فعال‌تر و محسوس‌تر عمل کنند.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های حاکمیتی باید در تعظیم شعائر مذهبی و دین پیشگام باشند، گفت: باید ادارات و سازمان‌های متولی در موضوع عفاف و حجاب پای کار بیایند و با برنامه و فعال‌تر عمل کنند.

قانون فصل‌الخطاب همه دستگاه‌هاست

موحدی همچنین با اشاره به اثرات مثبت اجرای طرح ارتقاء امنیت اخلاقی حمایت از اقدامات قانونی فراجا را مورد تأکید قرار داد و گفت: ممکن است در اجرای این طرح و یا هر برنامه و طرح دیگری، برخی تفسیر و نظر متفاوت داشته باشند، با این وجود قانون فصل‌الخطاب همه است و تمرکز ما بر اجرای صحیح قانون برای استقرار امنیت اخلاقی و اجتماعی در جامعه است و تخطی از قانون از هیچ فرد یا افرادی پذیرفته نیست.

وی در پایان سخنان خود خطاب به دادستان‌های سراسر کشور پیگیری مسائل مربوط به حوزه عفاف و حجاب با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های متولی را خواستار شد و تأکید کرد: ضروری است قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر با جدیت پیگیری و اجرا شود.

این خبر می‌افزاید؛ رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه آموزش نیرو‌ها را ارائه داد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آب‌شدن برف سبلان سیل به راه انداخت