فیصل مقداد: روابط با ایران با هر رئیس‌جمهوری در سطح راهبردی خواهد ماند


فیصل مقداد: روابط با ایران با هر رئیس‌جمهوری در سطح راهبردی خواهد ماند

وزیر خارجه سوریه گفت که هر رویدادی که رخ دهد، روابط دمشق و تهران با هر رئیس‌جمهوری در سطح راهبردی خواهد ماند.

فیصل مقداد: روابط با ایران با هر رئیس‌جمهوری در سطح راهبردی خواهد ماند

به گزارش راهبرد معاصر، فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه در واکنش به شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی و حسین امیر عبداللهیان و همراهان ایشان در سانحه سقوط بالگرد، گفت که روابط سوریه و ایران در تمامی شرایط و احوالات راهبردی خواهد ماند.

او در گفت‌و‌گو با شبکه المیادین، در خصوص شهید امیرعبداللهیان گفت: «حسین امیرعبداللهیان عاشق سوریه بود و ما یک دوست سوریه را از دست دادیم».

فیصل مقداد افزود: «روابط با ایران راهبردی است و امیدواریم که روابط ایران با تمامی کشورهای عربی این چنین باشد؛ روابط ما با ایران در دوره رئیس‌جمهور رئیسی یک روابط ملی و سیاسی مورد توافق طرفین بود».او تأکید کرد که هیچ چیزی نباید میان ایران و سوریه جدایی بیافکند و دمشق به روابط خوب و راهبردی با تهران ایمان دارد و سوریه خود را دوست تمامی جریان‌های سیاسی حقیقی در تهران می‌داند و در خصوص آینده این روابط ترس و نگرانی ندارد.

رئیس‌جمهور سوریه تأکید کرد: «بر دشمنی با اسرائیل و اولویت داشتن مسأله فلسطین، با ایران اتفاق نظر داریم».

شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و شهید حسین امیر عبداللهیان بعدازظهر روز گذشته (30 اردیبهشت) به همراه شهید آیت‌الله «محمد علی آل هاشم» امام جمعه تبریز و شهید «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی در سانحه سقوط بالگرد در «جنگل دیزمار» در استان آذربایجان شرقی به شهادت رسیدند./ فارس


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سریعترین راه درمان دیابت