معرفی فیلم تمساح خونی


معرفی فیلم تمساح خونی

نام فیلم : تمساح خونی کارگردان : جواد عزتی تهیه‌کننده : کامران حجازی نویسنده : پدرام افشار موسیقی : مسعود سخاوت‌دوست تاریخ انتشار : 13 بهمن 1402 (جشنواره فجر) ، 16 اسفند 1402 (اکران عمومی) محصول کشور : ایران امتیاز (imdb) : 5.1 وضعیت پخش :...

معرفی فیلم تمساح خونی

نام فیلم : تمساح خونی

کارگردان : جواد عزتی

تهیه‌کننده : کامران حجازی

نویسنده : پدرام افشار

موسیقی : مسعود سخاوت‌دوست

تاریخ انتشار : 13 بهمن 1402 (جشنواره فجر) ، 16 اسفند 1402 (اکران عمومی)

محصول کشور : ایران

امتیاز (imdb) : 5.1

وضعیت پخش : در حال اکران

بازیگران :جواد عزتی، عباس جمشیدی فر، سعید آقاخانی، الناز حبیبی، بهزاد خلج، شبنم قربانی بازیگران این فیلم هستند

با حضور افتخاری: پژمان جمشیدی، کامبیز دیرباز، مهدی حسینی‌نیا، مهران غفوریان، هومن حاجی‌عبداللهی و…

خلاصه فیلم

داستان فیلم حول محور دو شخصیت اصلی به نام‌های هومن (جواد عزتی) و پیمان (عباس جمشیدی‌فر) است که با دردسر بزرگی روبه‌رو شده و کمبود مالی دارند. به همین خاطر، آن‌ها تصمیم می‌گیرند تا به قمار روی آورند...

گیشه

تمساح خونی در اولین روز اکران عمومی خود توانست با جذب ۱۸ هزار مخاطب، ۱٬۰۳۰ میلیارد تومان فروش کند.در روز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳، تمساح خونی با ۷ میلیارد تومان فروش، رکورد فروش روزانه سینمای ایران را در آن مقطع شکست. همچنین این فیلم در هفته اول فروردین ۱۴۰۳ توانست بیش از ۳۱٬۷ میلیارد تومان بفروشد.

منتقدان

تمساح خونی در نظرسنجی ایرنا از میان ۱۴ منتقد، ۴۱٫۵ از ۷۰ ستاره را کسب کرد. همچنین تمساح خونی فیلم برگزیده منتقدان و نویسندگان ماهنامهٔ سینمایی فیلم از میان فیلم‌های جشنواره فجر شد.

نقد فیلم تمساح خونی

سیدمهرزاد موسوی

سید مهرزاد موسویخانم‌ها آقایان، پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۴۰۳ را که ارزش تماشا هم دارد معرفی می‌کنم؛ تمساح خونی به کارگردانی و بازی جواد عزتی. بازیگری که بعد از سال‌ها با یک فیلم تماشاگرپسند به سینمای کمدی بازگشته تا گیشه‌ها را بترکاند.

فیلم سرحال جواد عزتی از تیتراژ شروع تا تیتراژ ایده‌دارِ انتهایی سرپا می‌ماند و جز در دقایقی (دقیقه ۴۵ تا ۵۰ و کمی پایانش) از ریتم نمی‌افتد، داستانش را با هیجان و انرژی جلو می‌برد؛ به موقع می‌خنداند، به موقع تنفس می‌دهد و می‌شود دقیقا نوشت که به شعور مخاطب احترام می‌گذارد.

صحنه‌های اکشن متنوع، مدل فیلمبرداری سامان لطفیان و بازی عزتی و جمشیدی‌فر یکدستی خوبی دارد و هیچکدام بر دیگری سبقت نمی‌گیرد و مدیریت این کار و ساخت یک کمدی استاندارد، توسط بازیگری که برای اولین بار پشت دوربین قرار می‌گیرد و طعم کارگردانی را می‌چشد، ارزش دوچندانی دارد.

کلام آخر

بخشی از صحبت های جواد عزتی در جشنواره فجر :

من می‌خواستم یک فیلم تماشاگرپسند بسازم و در وهله دوم حتماً بخش سینما بودن فیلم برایم مهم بود؛ یعنی وقتی فیلم را می‌بینم، بین پلان‌های این فیلم و پلان‌های یک سریال تفاوت قائل باشم. یادم است روز اول که دور هم جمع شدیم، گفتم من دوست دارم این فیلم را برای این بسازم که در هر بخش آن حتی یک پیشنهاد کوچک برای سینما داشته باشد.

جایزه و افتخارات فیلم تمساح خونی

Fajrجواد عزتی | سیمرغ بلورین بهترین کارگردان نگاه نو (فیلم اول) | چهل و دومین جشنواره فیلم فجر – ۱۴۰۲

لینک کوتاه کپی لینک


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بهروز رضوی از ماکسیم گورکی می‌خواند