سازمان جهانی بهداشت: جان بیماران بیمارستان العوده در خطر است


سازمان جهانی بهداشت: جان بیماران بیمارستان العوده در خطر است

رئیس سازمان جهانی بهداشت امروز (سه‌شنبه) نسبت به امنیت بیماران و کارکنان پزشکی در بیمارستان «العوده» در شمال نوار غزه ابراز نگرانی کرد.

سازمان جهانی بهداشت: جان بیماران بیمارستان العوده در خطر است

به گزارش راهبرد معاصر؛ «تدروس آدهانوم گبریسوس» رئیس سازمان جهانی بهداشت با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نسبت به امنیت بیماران و پرسنل پزشکی در بیمارستان العوده در منطقه «تل الزعتر» واقع در شمال نوار غزه ابراز نگرانی کرد و نوشت: ۱۴۸ از کادر پزشکی، ۲۲ بیمار و سرپرستان آنها هنوز در داخل بیمارستان گرفتار هستند.

وی در پیام خود تصریح کرد که بیمارستان العوده از ۱۹ ماه می (۳۰ اردیبهشت) تحت محاصره نظامیان اسرائیل قرار دارد و به هیچ کس اجازه داده نمی‌شود وارد بیمارستان شده یا آن را ترک کند.

رئیس سازمان جهانی بهداشت با اشاره به اصابت یک راکت توپخانه‌ای به طبقه پنجم بیمارستان اعلام کرد که این ساختمان در حال حاضر مورد هدف تک‌تیراندازان اسرائیلی قرار دارد.

در همین راستا، یک منبع پزشکی در بیمارستان العوده گفت: نیرو‌های اشغالگر برای سومین روز متوالی بیمارستان را محاصره و ساختمان‌های آن را هدف قرار دادند.

وی گفت: تک تیراندازان و نیرو‌های اشغالگر ساختمان‌های اطراف و مجاور بیمارستان را اشغال کرده و از همه جهات به سمت آن تیراندازی می‌کنند.

این منبع ادامه داد: نیرو‌های اشغالگر روز گذشته طبقه پنجم بیمارستان را هدف قرار دادند و مخازن آب آن را منهدم کردند.

براساس این گزارش، این دومین محاصره بیمارستان العوده پس از محاصره قبلی در دسامبر سال گذشته (دی ماه ۱۴۰۲) است که ۱۸ روز به طول انجامید. / آناتولی


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

باورهای اشتباه درباره چند ماده غذایی مفید