معافیت محصولات زنبور عسل از مالیات بر ارزش افزوده


معافیت محصولات زنبور عسل از مالیات بر ارزش افزوده

نمایندگان مجلس با طرح استفساریه جزو یک بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰ مبنی بر معافیت محصولات زنبور عسل از مالیات بر ارزش افزوده موافقت کردند.

معافیت محصولات زنبور عسل از مالیات بر ارزش افزوده

به گزارش راهبرد معاصر؛ در جلسه نوبت دوم عصر روز سه‌شنبه - اول خردادماه - جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح استفساریه جزء یک بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفت و این استفساریه با ۱۹۱ رای موافق نمایندگان به تصویب رسید.

در این استفساریه آمده است: آیا محصولات زنبور عسل (عسل ژل رویال، بره موم، گرده گل، موم و زهر زنبور عسل) در قانون مالیات بر (۹) عنوان محصولات کشاورزی فراوری نشد، مشمول جزء یک بند (الف) ماده ۹ قانون ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰ می‌شود؟

پاسخ: بله، محصولات زنبور عسل (عسل ژل رویال، بره موم، گرده گل، موم و زهر زنبور عسل) در ماده (۹) قانون مالیات بر عنوان محصولات کشاورزی فرآوری نشده مشمول جزء یک بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰ می شود.

در ادامه بررسی جزئیات این استفساریه پیشنهاد غلامرضا نوری قزلجه نماینده بستان آباد مورد تصویب نمایندگان قرار گرفت و در این باره توضیح داد: در این مساله منظور از ثمره محصولات زنبورعسل نوشته نشده، منظور همان بچه یا کلنی زنبورعسل در این طرح عنوان نشده است. تولید مثل زنبورعسل یا همان کلنی که به وسیله ملکه صورت می پذیرد باید در این طرح آورده شود، این کلنی به عنوان محصولات زنبور یاد می شود./ایرنا


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

امتناع سعید محمد از کاندیداتوری