بورل: ممکن است مجبور شویم نتانیاهو را بازداشت کنیم


بورل: ممکن است مجبور شویم نتانیاهو را بازداشت کنیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که اگر دیوان کیفری بین‌المللی(ICC) حکم بازداشت مقامات اسرائیلی را صادر کند همه کشورهای اتحادیه اروپا ملزم به تبعیت از آن هستند.

بورل: ممکن است مجبور شویم نتانیاهو را بازداشت کنیم

به گزارش راهبرد معاصر،‌«اگر دیوان کیفری بین‌المللی حکم بازداشت مقامات اسرائیلی را به جرم جنایت جنگی صادر کند، همه اعضای اتحادیه اروپا از نظر قانونی مجبور به انجام این کار هستند...» این واکنش مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جوزپ بورل به احتمال صدور حکم بازداشت نخست وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو است. بورل در پستی در حساب خود در ایکس نوشت، ما این گام دیوان کیفری بین‌المللی را به صورت دقیق مورد بررسی قرار می‌دهیم.


روز دوشنبه، کریم خان، دادستان کل دیوان بین‌المللی کیفری، برای بنیامین نتانیاهو و وزیر جنگ اسرائیل یواو گالانت و البته چند مقام حماس به اتهام جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت درخواست صدور حکم بازداشت کرد.


مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه افزود، وظیفه دیوان بین‌المللی کیفری، به عنوان یک نهاد بین‌المللی مستقل، تعقیب جدی‌ترین جنایات بر اساس قوانین بین‌المللی است و تاکید کرد که «همه کشورهایی که کنوانسیون دیوان را تصویب کرده‌اند ملزم به اجرای تصمیمات دیوان کیفری بین المللی هستند»./ فارس


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شرایط بهره‌مندی سربازان دارای سه فرزند و بیشتر از معافیت و کسر خدمت+جزئیات