Prism معرفی شد؛ ابزار شبیه‌ساز برنامه‌های ویندوز برای سیستم‌های ARM


Prism معرفی شد؛ ابزار شبیه‌ساز برنامه‌های ویندوز برای سیستم‌های ARM

مایکروسافت به تازگی از ابزاری به نام Prism رونمایی کرده که می‌توان برنامه‌های قدیمی مبتنی بر پردازنده‌های اینتل را روی سیستم‌های جدید ARM را روی پلفترم ARM شبیه‌سازی و اجرا کند. عملکرد این ابزار همانند شبیه‌ساز Rosetta اپل بوده که برنامه‌های...

مایکروسافت به تازگی از ابزاری به نام Prism رونمایی کرده که می‌توان برنامه‌های قدیمی مبتنی بر پردازنده‌های اینتل را روی سیستم‌های جدید ARM را روی پلفترم ARM شبیه‌سازی و اجرا کند. عملکرد این ابزار همانند شبیه‌ساز Rosetta اپل بوده که برنامه‌های قدیمی را روی کامپیوترهای جدید اپل اجرا می‌کند. جزئیات بیشتر را در شهر سخت افزار بخوانید.

مایکروسافت در کنار رونمایی از سرفیس پرو جدید مجهز به اسنپدراگون ایکس الیت به معرفی ابزار شبیه‌ساز Prism پرداخت که همانند Rosetta اپل، به‌عنوان رابط یا شبیه‌ساز برنامه‌های سیستم‌های اینتل در کامیپوترهای جدید آرم عمل می‌کند.

بخش عمده موفقیت اپل در انتقال از پردازنده‌های اینتل به سری M مدیون برنامه رزتا 2 این شرکت بوده است. این رابط می‌تواند اکثر برنامه‌های مک اینتل را در سیستم‌های مجهز به تراشه‌های M به سادگی اجرا کند و نیازی به برنامه اضافی از سوی توسعه‌دهندگان ندارد. اکنون براساس گزارشی تازه، نسخه 24H2 ویندوز 11 در سرفیس پرو جدید قابلیت مشابهی دارد و نام این برنامه جدید نیز Prism است.

بر اساس گزارش arstechnica به نظر می‌آید Prism در لایه ترجمه از نظر سازگاری با برنامه‌های x86 بهبود یافته است. برنامه‌های شبیه‌سازی‌شده بین 10 تا 20 درصد سریع‌تر روی سخت‌افزار Arm (البته بعد از نصب آپدیت 24H2 ویندوز 11) اجرا می‌شوند. همچنین این برنامه دارای مزایایی است که می‌تواند همانند رزتا 2 اپل کارآمد باشد. اگرچه بدیهی است که سرعت و عملکرد Prism به سخت‌افزاری که آن را اجرا می‌کند نیز بستگی دارد.

مایکروسافت همچنین ادعا می‌کند که Prism نسبت به شبیه‌ساز برنامه‌های x86 دارد، اگرچه این شرکت جزئیاتی درباره این مورد ارائه نکرده است. از سویی اکثر شرکت‌های مطرح نرم‌افزاری، نسخه بومی ARM برنامه‌های خود را به‌زودی برای ویندوز منتشر خواهند کرد. برای مثال ادوبی اعلام کرد که پریمیر پرو و ایلاستریتور اواخر تابستان 2024 به لیست برنامه‌های مبتنی بر Arm این شرکت می‌پیوندند.

به‌طورکلی همه شرکت‌های سازنده کامپیوتر و لپ‌تاپ قصد دارند در چند ماه آینده به مایکروسافت بپیوندند تا سیستم‌های مبتنی بر Arm خود را عرضه کنند. علت عمده آن نیز معرفی تراشه‌های سری اسنپدراگون ایکس الیت است که دارای واحدهای پردازش عصبی (NPU) هستند و می‌توانند قابلیت‌ها و برنامه‌های هوش مصنوعی مانند کوپایلوت پلاس را ارائه دهند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مشخصات کلیدی گوشی Galaxy Z Fold 4 فاش شد؛ 16 گیگابایت رم و نمایشگر 7.6 اینچی