بازدهی بورس در هفته پایانی اردیبهشت 1403/ شاخص کل بورس در 3 روز 151 هزار واحد ریخت!


بازدهی بورس در هفته پایانی اردیبهشت 1403/ شاخص کل بورس در 3 روز 151 هزار واحد ریخت!

معاملات هفته پایانی اردیبهشت 1403 به طوری بسته شد که معامله‌گران تنها سه روز فرصت معاملاتی داشتند. در نهایت برآیند معاملات این هفته سبب ریزش 2.34 درصدی شاخص کل شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بررسی معاملات هفته پایانی اردیبهشت‌ماه نشان می‌دهد، شاخص کل و شاخص هم‌وزن در سه روز معاملاتی این هفته با کاهش نسبتا شدیدی روبه‌رو شدند. به طوری که شاخص کل طی سه روز معاملاتی این هفته حدود 2.34 درصد کاهش ارتفاع داشت و از تراز دو میلیون و 164 هزار واحد به دو میلیون و 113 هزار واحد رسید.

این روند در شاخص‌هم‌وزن بازار با شدت بیشتری تکرار شد؛ به طوری که این نماگر در هفته پایانی اردیبهشت با کاهش 2.82 درصدی از تراز 714 هزار واحد به 693 هزار واحد رسید.

همچنین لازم به ذکر است بازار سهام طی سه روز معاملاتی به طور میانگین 6 میلیارد و 400 میلیون برگه سهم حجم خورد که متوسط ارزشی معادل دو هزار و 569 میلیارد تومان را رقم زده است. البته باید به محدودیت دامنه نوسان در روز سه‌شنبه نیز اشاره کرد. علاوه بر این مجموعا 556 میلیارد تومان پول حقیقی در این هفته از بازار سهام خارج شده است.

بورس هفته پایانی اردیبهشت در یک نگاه

بررسی معاملات بازار سهام در هفته پایانی اردیبهشت 1403 نشان می‌دهد، شاخص‌های بورسی روز ابتدایی هفته را صعودی آغاز کردند؛ به طوری که شاخص کل و شاخص هم‌وزن در این روز به ترتیب 0.16 و 0.12 درصد افزایش ارتفاع داشتند.

در روز یکشنبه اما این روند تغییر کرد؛ انتشار ارقام اشتباه مالیاتی در صورت‌های مالی شبندر بهانه‌ای شد تا سراسر نقشه بازار سهام قرمز شود. این موضوع سبب شد تا شاخص کل 2.85 درصد و شاخص هم‌وزن 2.86 درصد سقوط کنند.

در دوشنبه اما بازار سهام به دلیل سانحه هوایی و جان باختن رئیس جمهوری در این سانحه، تعطیل شد. معاملات سه‌شنبه نیز تحت محدودیت دامنه نوسان بسته شد و در نهایت شاخص کل 0.06 درصد افزایش و شاخص هم‌وزن 0.11 درصد کاهش داشتند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شرایط و زمان توزیع لاستیک خودرو در سال جاری اعلام شد