جشن روز ملی اتحاد یمن به نشانه همبستگی با ایران به تعویق افتاد


جشن روز ملی اتحاد یمن به نشانه همبستگی با ایران به تعویق افتاد

رئیس شورای عالی سیاسی یمن امروز (سه‌شنبه) از تعویق برگزاری جشن روز ملی اتحاد یمن به دلیل همدردی و همبستگی با ایران خبر داد.

جشن روز ملی اتحاد یمن به نشانه همبستگی با ایران به تعویق افتاد

به گزارش راهبرد معاصر؛ «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت که فردا چهارشنبه مصادف با سالروز «روز ملی اتحاد یمن» است، اما ما برگزاری این جشن در این روز را به دلیل همدردی با ملت ایران به تعویق انداختیم.

وی با اشاره به اینکه این یک وظیفه در قبال یک کشور مسلمان است، گفت: ان‌شاء الله یکشنبه آینده جشن روز ملی اتحاد یمن برگزار خواهد شد.

المشاط همچنین گفت: از ائتلاف (عربی) می‌خواهم مسیری را که با هم آغاز کردیم برای دستیابی به یک نقشه راه و اجرای آن را تکمیل کند و در مسیر صلح و حل‌وفصل بحران‌ها و پایان دادن به درگیری‌ها به منظور دستیابی به یک منطقه امن، باثبات و شکوفا قدم بردارد.

وی افزود: به آمریکا، اسرائیل و انگلیس درباره اقدامات ویرانگر علیه ملت‌ها و کشور‌های اسلامی هشدار می‌دهیم و از جامعه جهانی و سازمان ملل می‌خواهم که قطعنامه‌هایی که در برابر صلح در یمن مانع ایجاد می‌کند، حذف کنند.

المشاط تصریح کرد: از آمریکا و انگلیس می‌خواهم که تجاوزات علیه غزه را فورا متوقف کنند و دست از تجاوزات علیه یمن بردارند. آمریکا و انگلیس بدانند که تجاوزات علیه غزه و یمن، تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی است و منافع آنها را در معرض خطر قرار می‌دهد. / ایرنا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟