اپل با جریمه 1.9 میلیارد دلاری اتحادیه اروپا مبارزه می‌کند


اپل با جریمه 1.9 میلیارد دلاری اتحادیه اروپا مبارزه می‌کند

اپل علیه جریمه ۱.۸ میلیارد یورویی (۱.۹ میلیارد دلاری) که اتحادیه اروپا بابت جلوگیری از رقابت منصفانه رقیبان پخش موسیقی آنلاین از جمله اسپاتیفای اعمال کرده است، مبارزه می‌کند.

اپل با جریمه 1.9 میلیارد دلاری اتحادیه اروپا مبارزه می‌کند

به گزارش ایران اکونومیست، سازنده آیفون شکایت مشابهی را در دادگاه عمومی اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ تنظیم کرده تا تصمیم مارس اتحادیه اروپا را باطل کند.

برخورد اتحادیه اروپا با اپل، شامل دستور برای عدم ممانعت از اطلاع رسانی اپلیکیشن‌های پخش موسیقی درباره گزینه‌های ارزان‌تر از فروشگاه اپ استور است.

این تحقیقات اتحادیه اروپا، به دنبال شکایت پنج سال قبل اسپاتیفای صورت گرفت که مدعی شد مجبور شده است قیمت اشتراک ماهانه خود را برای پوشش هزینه‌های مرتبط با سیاست‌های فروشگاه اپ استور اپل، افزایش دهد.

کمیسیون اروپا که بازوی ضد انحصارطلبی اتحادیه اروپاست، اعلام کرد آماده است از همه تصمیماتش در دادگاه، دفاع کند.

اپل تنها در یک پست وبلاگ، اعلام کرده است رگولاتورهای اتحادیه اروپا موفق نشده‌اند مدرک متعبری از آسیب دیدن مصرف‌کننده، ارائه دهند.

درخواست تجدیدنظر اپل، یک مبارزه دادگاهی دیگر با رگولاتور اتحادیه اروپاست که پیش از این، یک قبض مالیاتی ۱۳ میلیارد یورویی بابت اختلاف بر سر کمک دولت ایرلند، صادر کرده است. پس از برنده شدن اپل در دور اول تجدیدنظر، نتیجه نهایی، هنوز معلق است.

شرکت‌های سیلیکون‌ولی، در قلب کمپین مارگارت وستاگر، کمیسر رقابت اتحادیه اروپا برای سرکوب سلطه غول‌های فناوری از طریق اعمال جریمه و اقدامات رگولاتوری بوده اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، قانون بازارهای دیجیتالی اتحادیه اروپا، مجموعه‌ای از بایدها و نبایدها برای قدرتمندترین شرکت‌های فناوری جهان است. اپل برای عمل به این قانون، مجبور شده است در سیستم عامل iOS، سافاری و فروشگاه اپ استور تغییراتی صورت دهد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بازی تیکن 8 – Tekken 8 رسما رونمایی شد + تریلر