کنفرانس مطبوعاتی گاسپرینی پیش از فینال لیگ اروپا:/ آتالانتا برای هر سناریویی مقابل لورکوزن آماده است


کنفرانس مطبوعاتی گاسپرینی پیش از فینال لیگ اروپا:/ آتالانتا برای هر سناریویی مقابل لورکوزن آماده است

جان پیرو گاسپرینی، سرمربی آتالانتا، معتقد است که تیمش برای هر سناریویی در فینال لیگ اروپا مقابل بایر لورکوزن شکست‌ناپذیر در ورزشگاه آویوا در دوبلین آماده شده است.

به گزارش "ورزش سه"، فرداشب آتالانتا در دیداری تاریخی در فینال لیگ اروپا مقابل لورکوزن قرار خواهد گرفت.

گاسپرینی، عصر سه‌شنبه در دوبلین در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی شرکت کرد و به موضوعات مختلفی از جمله وضعیت آمادگی جانلوکا اسکاماکا، غیبت مارتن دی رون، کاپیتان دوم تیم و فشار ناشی از رویارویی با قهرمان بدون شکست بوندسلیگا پرداخت.

گاسپرینی توضیح داد که تیمش با شکست دادن تیم‌های بزرگی مانند مارسی، لیورپول و اسپورتینگ لیسبون (که در مسیر رسیدن به فینال لیگ اروپا چهار بار با آنها بازی کردند)، اعتماد به نفس و خودباوری زیادی به دست آوردند.

آنها همچنین با کسب مقام پنجم در سری آ، حضور خود در لیگ قهرمانان اروپا 25-2024 را در روز یکشنبه قطعی کردند. با توجه به سهمیه اضافی ایتالیا در این رقابت‌ها، برای کسب سهمیه کافی است.

فینال روز چهارشنبه همچنین برای رم که در صورت قهرمانی آتالانتا در لیگ اروپا سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را کسب خواهد کرد، از اهمیت خاصی برخوردار خواهد بود. در این صورت تعداد نمایندگان ایتالیا به عدد ۶ خواهد رسید.

2024674

گاسپرینی در کنفرانس خبری فینال لیگ اروپا به خبرنگاران گفت: «رسیدن به لیگ قهرمانان روز یکشنبه گامی بزرگ بود. به ما این امکان را می‌دهد که اکنون کاملاً روی این فینال تمرکز کنیم. اما معتقدیم همه چیزهایی را که برای آماده شدن برای این بازی نیاز داشتیم را آماده کرده‌ایم. حالا منتظر جنگیدن هستیم.»

گاسپرینی تأیید کرد که اسکاماکا، بهترین گلزن این فصل باشگاه، فردا شب از ابتدا در زمین حضور خواهد داشت و همچنین کل خط حمله آتالانتا نیز حاضر خواهند بود.

«اسکاماکا در چند ماه گذشته به شدت پیشرفت کرده است، آن هم نه فقط از نظر گلزنی. داشتن او در بازی‌ای مانند بازی مقابل یوونتوس بسیار مهم بود. به این دلیل که ما گزینه مشابهی در آن نقش نداریم.

همه فردا آنجا خواهند بود. اسکاماکا، لوکمن، دکتلار همه حاضر خواهند بود. خط حمله تکمیل شده و بنابراین می‌توانیم برای 90 دقیقه یا بیشتر آماده شویم."

گاسپرینی در پاسخ به این سوال که آیا آتالانتا در شرایط ایده‌آل به فینال رسیده است، گفت: «از نظر روحی و روانی، بله. به‌خصوص با کسب سهمیه لیگ قهرمانان در روز یکشنبه.

شخصا از اینکه به دلیل ارزش او در زمین، دی رون را در اختیار نداریم، بسیار ناراحتم. او لیاقت فینال را داشت. او خیلی به آتالانتا کمک کرده. ناراحتم که او را در مهمترین بازی خود نداریم.

وقتی هر سه روز یک بار به مدت سه ماه بازی کنید و همیشه باید با تمام توان خود بازی کنید، خسته می‌شوید. ما بازی‌های زیادی انجام داده‌ایم، اما هنوز از بازی مقابل یوونتوس که یکی از بهترین عملکردهای ما نبود، پشیمان هستیم. ولی حالا بازی دیگری، فینال دیگری، جام دیگری وجود دارد.»

2024673

صحبتی با هواداران

گاسپرینی گفت: «آنها نیز در همه زمینه‌ها فداکاری زیادی کرده‌اند. ما همیشه حضور آنها را احساس می‌کنیم.»

بایر لورکوزن، حریفی که در کل فصل تا به حال حتی یک بازی را در هیچ رقابتی نباخته است، سخت‌ترین چالش آتالانتا تا به امروز به‌شمار می‌رود.

گاسپرینی در پاسخ به اینکه چگونه برای چنین سناریویی آماده می‌شوید، توضیح داد: «با آگاهی از اینکه مقابل یک تیم عالی قرار می‌گیریم. اعداد و عملکردهایی که آنها در طول این ماه‌ها ارائه کرده‌اند، گویای همه چیز است. با این حال، ما هم در طول مسیر خود با تیم‌های قدرتمند زیادی چه در ایتالیا و چه در خارج از کشور روبه‌رو شده‌ایم. همین امر اعتماد به نفس زیادی به ما می‌دهد.»

در پایان، گاسپرینی صحبت‌هایی در مورد دی رون هم کرد. «انکار نمی‌کنم که ترجیح می‌دادم او را در زمین داشته باشم. از آنجایی که نمی‌تواند، خوشحالم که او هنوز اینجا با ماست. اما شکی نیست که او در رختکن برای آماده‌سازی حضور خواهد داشت، زیرا او از نظر رفتار و کیفیتش در زمین همیشه کاپیتانی نمونه برای ما بوده است؛ ما از اینکه او را فردا نداریم ناراحتیم، اما او انرژی خود را به ما خواهد داد.»


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

محرومیت ماساژور و پزشک/ فرد مشکوک بازی حساس پرسپولیس کشف شد!