واکنش حماس به اقدامات اسرائیل علیه آسوشیتدپرس


واکنش حماس به اقدامات اسرائیل علیه آسوشیتدپرس

اقتصادنیوز: عضو ارشد حماس در سخنانی تاکید کرد که رژیم اشغالگر از چیزی بیشتر از حقیقت و مقاومت وحشت ندارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد: ما همواره گفتیم و می‌گوئیم که رژیم اشغالگر صهیونیستی از چیزی به اندازه حقیقت و مقاومت ترس و وحشت ندارد.

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین گزارش داد، عزت الرشق اظهار داشت که مقاومت و در رأس آن گردان‌های قسام همچنان در میدان نبرد ضرباتی دردناک به دشمن وارد می‌کنند.

الرشق افزود اما حقیقت، دشمن تاریخی رژیم غاصب و اشغالگری است که بر پایه دروغ و سرقت اراضی تأسیس شده و چهره زشت و جنایتکار آن آشکار شده است.

وی تصریح کرد که عجز و ناتوانی دشمن در برابر مقاومت، این رژیم را وادار به ارتکاب جنایت در حق غیرنظامیان کرده و ناتوانی در برابر حقیقت نیز این رژیم را مجبور به سرکوب رسانه‌ها و قتل و کشتار اصحاب رسانه کرده است.

خبر مرتبط
واکنش نروژ به درخواست دادستان دادگاه لاهه/ نتانیاهو دستگیر می‌شود؟

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه نروژ اعلام کرد که اگر حکم بازداشت نخست وزیر اسرائیل وجود داشته باشد در صورت سفر به نروژ بازداشت خواهد شد.

این رهبر حماس بیان کرد که دشمن صهیونیستی جز دروغ، قتل و کشتار و جنایت چیزی در چنته ندارد.

عزت الرشق خاطر نشان کرد که ما انتقاد زیادی از برخی رسانه‌ها و خبرگزاری‌های خارجی داریم اما با این حال همواره تاکید داشته‌ایم که به رسانه‌های عربی و خارجی اجازه داده شود بدون هیچ قید و شرطی وارد غزه شوند.

الرشق تاکید کرد که ما در بیانیه‌ای واضح و رسمی اقدامات تروریستی اشغالگران اسرائیلی علیه خبرگزاری آسوشیتدپرس را محکوم کردیم اما در عین حال، از سرکوب و محدودیت‌های رسانه‌ای متعجب نیستیم.

وی گفت خبرگزاری آسوشیتدپرس ماه می سال ۱۸۴۸ تأسیس شده است، یعنی عمر آن ۱۰۰ سال بیشتر از رژیم صهیونیستی است و شاید این عاملی دیگر است که موجب عمیق‌تر شدن حقد و کینه رژیم اشغالگر علیه هر چیزی شده که دارای تاریخ و ریشه است.

از سوی دیگر، روزنامه عبری زبان یسرائیل هیوم تاکید کرد که هدف از عملیات نظامی علیه رفح آنگونه که برخی اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی گفته‌اند، ازسرگیری مذاکرات مبادله اسرا است.

خبر مرتبط
هدف اسرائیل از ضبط تجهیزات آسوشیتدپرس چه بود؟

اقتصادنیوز: حماس هدف اسرائیل از ضبط تجهیزات خبرگزاری آسوشیتدپرس را پنهان کردن جنایات خود علیه مردم غزه از انظار عموم دانست.

این روزنامه اشاره کرد که این بار برخی وزرا آماده موافقت با آزادی تعداد کمتری از اسرای زنده اسرائیلی هستند اما نه به قیمت پایان جنگ و امیدوار هستند که فشار نظامی در جریان عملیات رفح حماس را وادار کند تا به طرح آتش‌بس بله بگوید.

یسرائیل هیوم تاکید کرد که با این حال، تا این لحظه کابینه جنگ هیچ طرح و پیشنهاد قانع کننده‌ای ارائه نداده که بتواند حماس را به میز مذاکرات بازگرداند و احتمالاً در جلسه فردای کابینه جنگ این مسئله و تشدید حملات به رفح بررسی شود.

شبکه عبری زبان کان نیز اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در حال تشدید حملات علیه رفح است و نظامیان اسرائیلی پیشروی در امتداد محور فیلادلفیا را آغاز کردند.

پایگاه خبری عبری زبان ۰۴۰۴ هم بیان کرد که هرتزی هلیوی رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی گفته ما به دنبال استرداد زنده اسرا و انتقال اجساد اسرای کشته شده به اسرائیل هستیم.

هلیوی تصریح کرد که ما حاضریم برای استرداد اجساد اسرای کشته شده در غزه و دفن آن‌ها در اسرائیل دست به عملیاتی خطرناک و پیچیده بزنیم و این از ارزش زیادی برخوردار است.

لازم به ذکر است که رژیم صهیونیستی در آخرین دور مذاکرات با وجود موافقت حماس با طرح پیشنهادی واسطه‌ها، حاضر به پذیرش این طرح نشد و به جای آن عملیات نظامی علیه رفح را آغاز کرد به گمان اینکه می‌تواند از این عملیات به عنوان اهرم فشاری بر حماس و مقاومت و مجبور ساختن آنان به پذیرش آتش‌بس موقت و مبادله اسرا بدون توقف کامل جنگ و خروج نیروهای اشغالگر از غزه استفاده کند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

زیبایی واقعی خواهر یوزارسیف بیرون سریال ! + عکس های جذاب نسرین نکیسا