این افراد زودتر از پهپاد ترکیه‌ای به محل حادثه بالگرد رئیس‌جمهور رسیدند + جزئیات


این افراد زودتر از پهپاد ترکیه‌ای به محل حادثه بالگرد رئیس‌جمهور رسیدند + جزئیات

اقتصادنیوز: رئیس هیات موتورسواری و اتومیبلرانی آذربایجان شرقی اعلام کرد که آفرودرها و موتورسواران اندرو این هیات زودتر از اعلام پهپاد ترکیه به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور رسیدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، سیامک امیر خیزی رئیس هیات موتورسواری واتومیبلرانی آذربایجان شرقی درباره عملیات جستجو برای بالگرد رئیس جمهور گفت : من ابتدا شهادت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان را به عموم مردم ایران تسلیت می گویم.

خبر مرتبط
ایجاد اختلال در عملیات پهپاد ترکیه‌ای+فیلم

اقتصادنیوز: پهپاد شناسایی ترکیه که برای عملیات جستجوی یافتن بالگرد حامل رئیس جمهور به ایران وارد شده بود، تا ارتفاع ۱۱ هزار پایی‌ پایین آمد ولی چون درختان و پوشش گیاهی تراکم زیادی دارد کار شناسایی پهپاد ترکیه‌ای را با مشکل مواجه کرد.

بعد از اعلام رئیس فدراسیون و پیگیری اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، با کمک گرفتن از ورزشکاران پنج شهرستان نزدیک ارسباران عملیات امداد و جستجو برای یافتن محل بالگرد رئیس جمهور آغاز شد. ۷۵ ورزشکار در قالب تیم های آفرود و اندرو از شهرستان های اهر ، کلیبر و هریس با اجازه نیروی انتظامی وارد منطقه شدند.

رئیس هیات موتورسواری واتومیبلرانی آذربایجان شرقی ادامه داد: برخی از روستاییان و محلی ها هلی کوپتر را دیده بودند و با کمک راهنمایان حرکت به سمت مناطقی که احتمال یافتن بالگرد می رفت را آغاز کردیم.

خبر مرتبط
ورود پهپاد شناسایی ترکیه به آسمان ایران+عکس

اقتصادنیوز: پهپاد شناسایی ترکیه برای کمک به تیم امداد و نجات ایران در عملیات جستجوی یافتن بالگرد حامل رئیسی و همراهانش وارد ایران شد.

وی گفت: دید کم و بارش باران و شیب های تند و گل و لای عملا کار را بسیار مشکل می کرد و در نهایت هم بچه های تیم اندرو توانستند به بالای سر هلی کوپتر برسند.

امیر خیزی گفت: به رغم ادعای مطرح شده، قهرمانان اندرو سوار زودتر از پهباد ترکیه موقعیت را به تیم های امدادی دیگر اعلام کردند و موقعیت بالگرد برای تیم های امداد نهایی شد.

رئیس هیات موتورسواری و اتومیبلرانی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: بالگرد در برخورد با زمین منفجر شده بود پیکرهای برخی از شهدا در کنار بالگرد سوخته بود و تنها پیکر حضرت آیت الله آل هاشم در فاصله حدود صد متری بالگرد بود که با تماس ایشان و مشخصاتی که آن شهید عزیز دادند راهنمایان محلی ارزیابی دقیق پیدا کردند و به پیدا شدن محل بالگرد کمک کرد.

امیر خیزی گفت: فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی و هیات های آن به کمک ورزشکاران خود در تمامی بلایای طبیعی همراه و کنار مردم هستند و آموزش های مختلفی را برای امداد و نجات توسط فدراسیون و هیات دیده اند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

انتخاب دختر شایسته ایرانی بعد از 45 سال درایتالیا ! / از خانم مجری تا خانم بازیگر + اسامی