جزئیات برنامه وداع و تشییع پیکر شهدای خدمت در تهران


جزئیات برنامه وداع و تشییع پیکر شهدای خدمت در تهران

استاندار تهران ضمن تشریح جزییات برگزاری تشییع ابدان مطهر رییس جمهور شهید و هیات همراه در تهران گفت: پایتخت آماده برگزاری تشییع باشکوه پیکر مطهر شهدای خدمت است.

به گزارش مشرق، وداع با پیکرهای شهدا شامگاه یکم خرداد از ساعت ۲۰ در مصلی تهران برگزار شد. تعداد قطارهای مترو در مسیرهای منتهی به مصلی افزایش پیدا کرد و ساعت خدمت‌رسانیِ مترو افزایش پیدا کرد.

جزئیات برگزاری مراسم

استاندار تهران در تشریح جزئیات برگزاری مراسم تشییع ابدان مطهر رئیس جمهور شهید و هیئت همراه در پایتخت اظهار کرد: شامگاه سه شنبه، یکم خردادماه، با برگزاری نماز مغرب و عشا، برنامه وداع با شهدا آغاز و در این راستا تدابیر لازم در خصوص تأمین امکانات حمل و نقل بوسیله مترو و اتوبوس در مسیرهای مختلف اتخاذ شده است.

محل اقامه نماز

فخاری در خصوص برگزاری مراسم تشییع شهدا برای فردا چهارشنبه دوم خرداد ماه نیز بیان کرد: درب‌های دانشگاه تهران فردا از ساعت ۵ و نیم صبح، باز و از ساعت ۷ و نیم رسماً برگزاری مراسم و برنامه‌ها آغاز می‌شود ، رأس ساعت ۹ صبح مراسم اقامه نماز بر پیکر شهدای عزیز توسط مقام معظم رهبری برگزار خواهد شد.

مراسم تشییع

بعد از اقامه نماز، مراسم تشییع ابدان شهدا از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی برگزار و در این مسیر، خدمات لازم برای سهولت تردد مردم و خدمات جانبی ارائه می‌شود.

پیکر شهید دکتر امیرعبداللهیان پنج شنبه ۱۱ صبح در حرم عبدالعظیم حسنی، تشییع و خاکسپاری خواهد شد.

استاندار تهران درباره جزئیات پذیرایی از زائران شهدا ادامه داد: موکب هایی که در مسیر، به ارائه خدمات مشغول می‌شوند توسط خود مردم دایر و انشالله شاهد برگزاری مراسمی در خور شأن شهدای عزیز خواهیم بود.

خدمت رسانی مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی در مراسم تشییع شهید جمهور

محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره تمهیدات این معاونت ویژه روز تشییع شهیدان خدمت که چهارشنبه ۲ خردادماه در تهران برگزار خواهد شد، اظهار کرد: به منظور تسریع روند جابه‌جایی شرکت کنندگان در مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت، همه شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه معاونت حمل و نقل و ترافیک موظف به خدمت‌رسانی به موقع شده‌اند.

هرمزی با اشاره به خدمت‌رسانی مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی به عزاداران این مراسم، خاطرنشان کرد: مسیرهای خدمت‌رسانی به شهروندان مشخص شده است. تاکسیرانی ضمن اعلام آمادگی برای مشایعت سوگواران از استقرار کلیه تاکسی‌ها و پرسنل کنترل و نظارت این نهاد از ساعت ۴ صبح فردا خبر داده است. به این منظور ۴ محور ویژه انتقال شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده که به صورت جداگانه ۲۰ دستگاه ون در حدفاصل چهارراه ولیعصرتا خیابان قدس، خیابان آزادی تقاطع نواب تا میدان انقلاب، میدان حر تا تقاطع جمهوری و خیابان کارگر شمالی تقاطع فاطمی تا بلوار کشاورز جانمایی شده است.

هرمزی ادامه داد: خدمت‌رسانی مترو به شهروندان نیز طبق روال عادی از ساعت ۵:۳۰ صبح آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به نحوه سرویس‌دهی شرکت واحد اتوبوسرانی بیان کرد: شرکت واحد نیز از ساعت ۰۷:۳۰ صبح در محل دانشگاه تهران و از ۵:۳۰ صبح با اختصاص ناوگان ویژه از ۱۲ نقطه پایتخت به شرح ذیل خدمات‌رسانی خواهد کرد.

هرمزی با اشاره به محور تردد اتوبوس‌ها عنوان کرد: چهارراه تهرانپارس، میدان آزادی، پایانه خاوران، میدان خراسان، شهرک شهید بروجردی، شهرک شهید محلاتی، میدان رسالت، میدان راه آهن، نازی آباد، ابوذر، پایانه مترو صادقیه و شهرری خطوطی هستند که به مناسبت برگزاری مراسم تشییع رئیس جمهور به صورت ویژه خدمت‌رسانی می‌کنند. پس از پایان مراسم اعلام شده، شرکت کنندگان گرامی به مبادی اولیه بازگردانده خواهند شد.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بارش باران در تهران از فردا