نرخ خرید تضمینی جو در سال 1403 مشخص شد/ قیمت‌گذاری پس از 8 ماه تاخیر


نرخ خرید تضمینی جو در سال 1403 مشخص شد/ قیمت‌گذاری پس از 8 ماه تاخیر

قیمت خرید تضمینی جو پس از هشت ماه از شروع سال زراعی، توسط دبیر‌خانه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات کشاورزی، برای سال 1403 مصوب شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، جو یکی از کالاهای اساسی است که نرخ خرید تضمینی این کالا سالانه از سوی دبیر‌خانه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات کشاورزی اعلام می‌شود. طبق قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی، دولت سالانه محصولاتی نظیر گندم، جو، حبوبات، پنبه، چغندر و ... از کشاورزان خریداری می‌کند.

اخبار منتشرشده توسط مهر نشان می‌دهد، نرخ تضمینی خرید جو با هشت ماه تأخیر اعلام شد. قبل از ابلاغ نرخ تضمینی جو، این محصول 6000 تا 8000 تومان به فروش می‌رسید.

علی‌قلی ایمانی، مدیر‌عامل بنیاد ملی گندم‌کاران در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: با وجود اینکه قیمت این محصول در بازار روند کاهشی داشته، باز هم جو در بازار به فروش نمی‌رسد. دلیل این موضوع هم تأخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی جو است.

نرخ خرید جو تضمینی مشخص شد

طبق اخبار منتشرشده از سوی ایسنا، نرخ خرید تضمینی جو توسط دبیر‌خانه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات کشاورزی برای سال 1403 مشخص شد. بر اساس این خبر، قیمت جو تضمینی تولید داخل ، 10 هزاز تومان مصوب شده است که سه درصد آن افت مفید و دو درصد آن افت غیر مفید است.

قیمت جو در سایر استان‌ها

طبق داده‌های پایگاه خبری صنعت مرغداری و دامپروری«ITPNews»، حدأقل قیمت جو تولید داخل در تاریخ 1 خرداد 1403، در استان سمنان، 8 هزار و 450 تومان و حداکثر قیمت این محصول، 8 هزار و 500 تومان است. اما بررسی داده‌ها حاکی از آن است، جو در استان فارس از 11 هزار تومان تا 11 هزار و 500 تومان، به فروش می‌رسد. این محصول در استان کرمانشاه، بین 10 هزار و 900 تومان تا 11 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

استان فارس بیشترین قیمت و استان سمنان کمترین قیمت جو را در میان سایر استان‌ها دارد.

برای اطلاعات بیشتر به گزارش قیمت خرید تضمینی جو اعلام شد مراجعه کنید.

به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اکتشاف نفت و گاز در کره جنوبی چراغ سبز گرفت