معرفی هوندا سیویک مدل 2025 با ظاهر اسپرت‌تر و پیشرانه هیبرید


معرفی هوندا سیویک مدل 2025 با ظاهر اسپرت‌تر و پیشرانه هیبرید

هوندا برای سیویک مدل ۲۰۲۵ علاوه بر تغییرات ظاهری جزئی، یک پیشرانهٔ ۲ لیتری هیبریدی جدید با ۲۰۰ اسب بخار قدرت را ارائه کرده است. هوندا نسخهٔ فیس‌لیفت سیویک را در مدل‌های سدان و هاچ‌بک معرفی کرده است. مهم‌ترین خبر در مورد این خودرو، ارائهٔ...

هوندا برای سیویک مدل ۲۰۲۵ علاوه بر تغییرات ظاهری جزئی، یک پیشرانهٔ ۲ لیتری هیبریدی جدید با ۲۰۰ اسب بخار قدرت را ارائه کرده است.

هوندا نسخهٔ فیس‌لیفت سیویک را در مدل‌های سدان و هاچ‌بک معرفی کرده است. مهم‌ترین خبر در مورد این خودرو، ارائهٔ پیشرانهٔ هیبریدی است تا پس از یک دهه غیبت، دوباره سیویک هیبریدی به بازار ایالات‌متحده بازگردد. قوای محرکهٔ این خودرو از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به همراه دو موتور الکتریکی تشکیل شده است که مجموعاً ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۱۵ نیوتن متر گشتاور تواید می‌کند. بدین ترتیب، سیویک هیبریدی قوی‌ترین نسخهٔ این خودرو پس از تایپ R خواهد بود.

با ارائهٔ این نسخهٔ هیبریدی، هوندا پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربوشارژ قبلی سیویک را حذف کرده است. بااین‌حال، به گفتهٔ شرکت ژاپنی، سیویک هیبریدی از نسخهٔ ۱.۵ لیتری سریع‌تر است و درعین‌حال مصرف سوخت بسیار کمتری دارد که حدود ۴.۷ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود. علاوه بر این، به‌منظور بهبود کیفیت سواری و کاهش سروصدا و ارتعاش، برای سیستم تعلیق سیویک هیبریدی تنظیمات خاصی در نظر گرفته شده است.

سیویک هیبریدی در دو تیپ اسپرت و اسپرت تورینگ عرضه می‌شود درحالی‌که امکان خرید نسخهٔ بنزینی هم در دو تیپ LX و اسپرت وجود خواهد داشت. این نسخه از همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر قبلی استفاده می‌کند که ۱۵۸ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتن متر گشتاور دارد. درمجموع هوندا انتظار دارد نسخهٔ هیبریدی نزدیک به ۴۰ درصد از فروش سیویک را به خود اختصاص دهد.

سیویک برای مدل ۲۰۲۵ در ظاهر نیز تغییراتی را تجربه کرده و چهره‌ای اسپرت‌تر به خود گرفته است. این تغییرات بیشتر در قسمت جلو صورت گرفته و جلوپنجره و سپر از نو طراحی شده است. نسخهٔ هیبریدی نیز با تریم همرنگ بدنهٔ اطراف چراغ‌های جلو و اسپلیتر کوچک جلو از دیگر نسخه‌ها متمایز می‌شود. چهار رنگ بیرونی جدید، رینگ‌های ۱۸ اینچی ماشین‌کاری شده در تیپ اسپرت تورینگ هیبریدی و چراغ‌های عقب دودی هم تکمیل‌کنندهٔ تغییرات بیرونی سیویک مدل ۲۰۲۵ است.

در داخل خودرو اما تغییراتی بسیار جزئی صورت گرفته است که شامل تودوزی خاکستری اختصاصی نسخهٔ هیبریدی و پورت‌های USB بیشتر می‌شود. علاوه بر این، تیپ پرچم‌دار اسپرت تورینگ هیبریدی به نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگ‌تر ۹ اینچی هم مجهز شده است که از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم بهره می‌برد. هوندا سیویک مدل ۲۰۱۵ ماه آینده ابتدا در نسخهٔ سدان راهی نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده خواهد شد درحالی‌که خریداران برای نسخهٔ هاچ‌بک باید تا اواخر تابستان صبر کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اولین تجربه رانندگی با مرسدس بنز GLA جدید