هشدار مسکو به فرانسه: در صورت اعزام نیروهای مسلح به اوکراین، واکنش جدی نشان می دهیم


آرتیوم استودنیکوف، مدیر اولین بخش اروپایی وزارت امور خارجه روسیه در مصحبه...
آرتیوم استودنیکوف، مدیر اولین بخش اروپایی وزارت امور خارجه روسیه در مصحبه با اسپوتنیک اعلام کرد اگر نیروهای مسلح فرانسوی به اوکراین اعزام شوند، روسیه اقدامات تلافی جویانه انجام خواهد داد و این فقط در زمینه سیاسی نخواهد بود.
وی گفت: "شما در مورد واکنش دیپلماتیک احتمالی ما می‌پرسید، اما بدیهی است که در صورت تحقق چنین سناریویی، اقدامات واکنشی بسیار فراتر از سطح سیاسی خواهد بود. بارها در این مورد به طور مستقیم به طرف فرانسوی هشدار داده شده است".
این دیپلمات خاطرنشان کرد که اگرچه "لفاظی های خصمانه فزاینده" امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، حمایت گسترده ای در بین متحدان اتحادیه اروپا و ناتو پیدا نمی کند و توسط اکثر فرانسوی ها رد می شود، مسکو نمی تواند چنین اظهاراتی را جدی نگیرد.
استودنیکوف خاطرنشان کرد، مشارکت فرانسه در درگیری های مسلحانه در اوکراین رسماً آن را به یکی از طرف‌های درگیری تبدیل می‌کند که خطر درگیری بین دو قدرت هسته‌ای در میدان نبرد را به شدت افزایش می‌دهد. در عین حال، نظامیان فرانسوی "به اهداف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل خواهند شد.
این دیپلمات افزود:" آیا فرانسوی‌ها برای منافع رژیم نئونازی اوکراین و آنگلوساکسون‌های ارباب آنها حاضرند بمیرند. به نظر من پاریس باید دراینباره فکر کند".
وی ابراز امیدواری کرد که "اگر نه عقل سلیم، حداقل غریزه حفظ بقا" در محافل حاکم فرانسه غلبه کند.
استودنیکوف در پایان گفت: "به هر حال، ما برای هر گونه تحولی آماده هستیم".
امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در اوایل ماه مه در مصاحبه‌ای با اکونومیست گفت که در صورت عبور روسیه از خط مقدم جبهه، امکان اعزام نیروهای مسلح به اوکراین را رد نمی‌کند و چنین درخواستی از سوی کی یف مطرح خواهد شد. به گفته وی، "بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا" با این رویکرد فرانسه موافقت کرده اند.
در کرملین آنچه در حال رخ دادن است را دور بی سابقه تشدید تنش خواندند که نیازمند توجه و تدابیر ویژه است. به گفته دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری، اروپایی ها می بینند که وضعیت به سرعت در حال تغییر است و خطر فروپاشی کامل برای اوکراین را به همراه دارد و به این دلیل به عمد تنش را تشدید می کنند.
در شرایط اظهارات جنگ طلبانه سیاستمداران غربی و اقدامات بی ثبات کننده ناتو، ستاد کل ارتش روسیه به دستور ولادیمیر پوتین تمرینات یگان های موشکی منطقه نظامی جنوبی کشور را آغاز کرد. انتظار می رود در این مانورها استفاده از سلاح های هسته ای غیر استراتژیک را آزمایش کنند.

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته