نبرد آفرود بین لندکروزر 2002 و رنجروور 2004، شاسی‌بلندهای 6 هزار دلاری!


نمونه‌های کارکردهٔ رنجروور و لندکروزر که قیمت‌های بسیار ارزانی دارند طی...
نمونه‌های کارکردهٔ رنجروور و لندکروزر که قیمت‌های بسیار ارزانی دارند طی یک سری چالش آفرود جالب باهم به رقابت پرداخته‌اند. وقتی صحبت از خودروهای آفرود می‌شود، ازجمله نمادین‌ترین خودروهایی که به ذهن می‌آید تویوتا لندکروزر و رنجروور است. البته...

نمونه‌های کارکردهٔ رنجروور و لندکروزر که قیمت‌های بسیار ارزانی دارند طی یک سری چالش آفرود جالب باهم به رقابت پرداخته‌اند.

وقتی صحبت از خودروهای آفرود می‌شود، ازجمله نمادین‌ترین خودروهایی که به ذهن می‌آید تویوتا لندکروزر و رنجروور است. البته رنجروور ممکن است بیشتر گزینهٔ مناسبی برای افراد ثروتمند و مشهور باشد اما زمانی که مسیر سخت می‌شود، بشدت خودروی توانمندی خواهد بود. از سوی دیگر، تویوتا لندکروزر هم به دلیل قابلیت اطمینان ضدگلوله و توانایی‌های غیرقابل توقف در آفرود، شهرتی دیرینه دارد.

حال برای اینکه بفهمیم وقتی از آسفالت خارج می‌شویم کدام خودرو بهتر است، کارواو یک رنجروور مدل ۲۰۰۴ و یک لندکروزر مدل ۲۰۰۲ را طی یک سری چالش در برابر یکدیگر قرار داده است. پیش از اینکه سراغ تماشای ویدئو برویم بیایید ابتدا با مشخصات خودروها آشنا شویم. از تویوتا شروع می‌کنیم که به یک پیشرانهٔ ۴.۷ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۲۳۵ اسب بخار قدرت و ۴۳۴ نیوتن متر گشتاور مجهز است. این نیرو از طریق یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ ارسال می‌شود. این شاسی‌بلند قدیمی با کارکردی در حدود ۴۴۵ هزار کیلومتر، تنها ۵ هزار پوند قیمت دارد.

رنجروور با وجودی که دو سال جدیدتر است اما حتی از این هم ارزان‌تر بوده و نصف رقیب ژاپنی یعنی فقط ۲,۲۴۵ پوند قیمت دارد. این شاسی‌بلند بریتانیایی به پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 تنفس طبیعی ساخت ب‌ام‌و مجهز است که ۲۸۶ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. وظیفه انتقال نیروی این موتور هم بر عهده یک گیربکس پنج سرعته اتوماتیک است. رنجروور با وزن ۲۴۴۰ کیلوگرم از لندکروزر ۲۲۶۰ کیلوگرمی سنگین‌تر است.

برای اینکه این رقابت آفرود تا حد امکان منصفانه باشد، هردو خودرو به لاستیک‌های آل‌ترین یکسان و نو مجهز شدند. سپس شاسی‌بلندها طی یک سری چالش به مصاف هم رفتند تا مواردی مثل چسبندگی، انعطاف شاسی، کنترل و مانورپذیری آزمایش شود. البته در این رویارویی مسابقهٔ درگ هم برای آزمایش پرفورمنس دو خودرو وجود دارد زیرا بالاخره این ویدئو توسط کارواو تهیه شده است! برنده هر چالش دو امتیاز می‌گیرد، بازنده یک امتیاز دریافت می‌کند و اگر خودرویی چالش را به پایان نرساند هیچ امتیازی نخواهد گرفت. در آخر نیز خودرویی که بیشترین امتیاز را کسب کند برنده می‌شود. فکر می‌کنید کدام‌یک از این شاسی‌بلندها پیروز خواهد شد؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید