ایران - صربستان، گام اول با بیم و امید / بلیت پاریس فقط در ریو صادر می‌شود!


دوره تازه‌ای برای والیبال ایران آغاز می‌شود. جایی که تیم دگرگون شده ما...
دوره تازه‌ای برای والیبال ایران آغاز می‌شود. جایی که تیم دگرگون شده ما برای دریافت سهمیه المپیک در دوردست خواهد جنگید.

به گزارش "ورزش سه"، رستوران هتل رسمی مسابقات لیگ ملت‌ها در ریو شب گذشته جو عجیب و جالبی را تجربه کرد. جایی که سر میز تیم‌های برنده گپ و گفت و شادی بود و آن طرف بازنده‌ها در سکوت کامل شام خوردند و رفتند.

اولین برنده ریو ژاپن بود. تیمی که باید لقب شگفتی را از کنار نامش حذف کنیم چون خودش دیگر یک پا مدعی محسوب می‌شود. آن‌ها درست مثل اوایل سیر صعودی‌شان با هر برد سر از پا نمی‌شناسند و انگار فلیپ بلین هر روز کوهی از انگیزه را به تیمش تزریق می‌کند.

در سمت مقابل هم آرژاتتینی‌هایی بودند که هنوز بلیت پاریس را نگرفته‌اند و امید داشتند با غلبه بر ژاپن استارت قدرتمندی برای تحقق این هدف داشته باشند اما این سامورایی انگار باختن را کلا از یاد برده است. شاگردان مندز به قدری از این باخت ناراحت بودند که موقع شام از میز و صندلی‌ها صدا می‌آمد اما از آرژانتینی‌ها نه! آنها با عصبانیت و کلافگی غذایی به بدن خود رساندند تا دوباره در موقعیت مبارزه قرار بگیرند.2024961

البته بازی ژاپن - آرژانتین چندان نظرات را به‌خود جلب نکرد که اصل ماجرا به بازی برزیل و کوبا اختصاص داشت. اگر دیشب برای چند دقیقه در خیابان‌های ریو قدم می‌زدید با پوست و استخوان علاقه مردم این کشور به والیبال و البته حس وطن پرستیشان را درک می‌کردید. تقریبا تلویزیون تمام رستوران‌ها و کافه‌های شهر بازی برزیل با کوبا را نشان می‌دادند و مردم هم با حرارت عجیب و غریبی مشغول تماشا بودند. روی هر امتیاز از صندلی بلند می‌شدند و شاید اندازه خود بازیکنان درون زمین کالری سوزاندند.

اما در نهایت همه آن‌ها به شکل غم انگیزی شب خود را به پایان رساندند چراکه لیگ ملت‌ها در همان اول کار همه را سورپرایز کرد. برزیل با آن همه ستاره و سالن پر از تماشاگر ماراکانا مقابل کوبا شکست خورد تا هم یک ضدحال بزرگ به خودش زده باشد و هم زنگ خطر را یرای ایران به صدا در بیاورد چرا که با این برد کوبا فاصله امتیازی خود را در رنکینگ با ایران به شکل قابل توجهی افزایش داد.

در دو بازی لیگ ملت‌ها که در کشور ترکیه برگزار شد هم تیم‌های فرانسه و کانادا رقبای خود یعنی بلغارستان و کانادا را شکست دادند تا شروع خوبی را در این تورنمنت تجربه کرده باشند.

2024960

در نهایت تیم ملی والیبال ایران نیز امروز ساعت ٩ شب به وقت برزیل و بامداد ٣:٣٠ به وقت ایران به مصاف به صربستان خواهد رفت. دیداری که نتیجه آن می‌تواند خیلی از معادلات را حل کند یا حتی آنها را به مسئله پیچیده‌تری تبدیل کند.

تیم ملی والیبال ایران اگر می‌خواهد این تیم را کنترل کند و بازی را پیروز شود، باید نقطه قوت این تیم که پست قطر پاسور و دریافت کننده است را از کار بیندازد. دراژن لوبوریچ و الکساندر آتاناسویچ دو قطر پاسور این تیم و اوروش کواچوویچ، میران کویونجیچ، پاوله پریج و مارکو ایوویچ دریافت کننده‌های این تیم هستند که دست ایگور کولاکوویچ را در این پست‌ها بسیار باز کرده است.

ملی‌پوشان والیبال ایران در صورت پیروزی برابر صربستان با نتیجه سه بر صفر 12.49 امتیاز در رنکینگ جهانی به دست خواهند آورد. در صورت برد سه بر یک 9.99 امتیاز به ایران تعلق می‌گیرد و اگر ایران سه بر دو پیروز شود 7.49 امتیاز به سبد امتیازی خود اضافه می‌کند.

در سمت مقابل با شکست سه بر صفر ایران 7.51 امتیاز در رنکینگ از تیم ملی کم می‌شود. در صورت باخت سه بر یک ایران 5.01 امتیاز از دست می‌دهد. در نهایت اگر ایران با نتیجه سه بر دو مقابل صربستان شکست بخورد 2.51 امتیاز از دست خواهد داد.

2024959

شکست ایران شانس‌مان برای رفتن به المپیک را به حداقل خواهد رساند و پیروزی بر صربستان اولین نشانه عزم شاگردان پائز برای خلق یک معجزه بزرگ خواهد بود.
خیلی وقت است که تیم ملی والیبال را در رقابت‌های بزرگ ندیده‌ایم ولی اینجا، ریو سکوی پرتاب جدیدی برای این رشته پرطرفدار خواهد بود. شهر بارانی و پراز نور و سروصدایی که بازیکنان والیبال ایران رقابت خود در دل آن را با احترام به رئیس جمهوری شهیدشان آغاز می‌کنند.

مهدی اسدی - ریو

برنامه کامل ایران در لیگ ملت‌ها 2024:

هفته اول، اول تا ششم خرداد 1403 ریودوژانیرو برزیل

ایران - صربستان، 3 خرداد 1403 ساعت 3:30

ایران - ایتالیا، 5 خرداد 1403 ساعت 00:00

ایران کوبا، 6 خرداد 1403ساعت 3:30

ایران ـ آرژانتین، 7 خرداد 1403، ساعت 00:00

هفته ‌دوم، 15 تا 20 خرداد1403

فوکوکا ژاپن ایران ـ ژاپن، 15 خرداد 1403، ساعت 13:50

ایران ـ برزیل،‌ 17 خرداد 1403، ساعت 6:30

ایران ـ بلغارستان، 18 خرداد 1403، ساعت 6:30

ایران ـ ترکیه، 19 خرداد 1403، ساعت 6:30

هفته سوم 29 خرداد تا 3 تیرماه 1403

ایران ـ آمریکا، 30 خرداد 1403، ساعت 14:30

ایران ـ هلند، 31 خرداد 1403، ساعت 10:30

ایران ـ فرانسه، اول تیر 1403، ساعت 6:30

ایران ـ آلمان، 3 تیر 1403، ساعت 6:30

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید