او پرسپولیس و استقلال را متعلق به مردم می‌دانست / هاشمی: آقای رئیسی تاکید داشت سرخابی‌ها خصوصی شوند


دکتر کیومرث هاشمی درباره حمایت ویژه شهید آیت الله ابراهیم رئیسی نسبت به...
دکتر کیومرث هاشمی درباره حمایت ویژه شهید آیت الله ابراهیم رئیسی نسبت به وزارت ورزش و جوانان صحبت کرد.

به گزارش ورزش سه، کیومرث هاشمی وزارت ورزش و جوانان درباره شهادت آیت الله ابراهیم رئیسی صحبت کرد و به عنوان یکی از افراد کابینه دولتی ایشان، گفت: من از حضور مردم و همچنین جامعه ورزش که در این مدت محبت خودشان را به خادم ملت و همراهانش اعلام کردند و زحمات و خدماتش را قدر دانستند تشکر می‌کنم. همچنین تشکر می‌کنم از مدیران تیم‌ها و روسای فدراسیون‌ها که با پیام‌ها موجب تسلی دل بازماندگان شدند. من از سال ۹۶ که برای ریاست جمهوری کاندید شده بودند، آشنا بودم با ایشان و این مدت هم به عنوان عضوی از کابینه در خدمتشان بودم تا از ایشان یاد بگیرم.

او ادامه داد: این بزرگمرد توسط همه خصوصیات اخلاقی‌اش یاد می‌شود اما برای من خستگی‌ناپذیر بودنش، ولایت پذیری، اخلاق مداری و مردمی بودنش بسیار فوق العاده بود. چه در کابینه دولت و چه در زمانی که اختصاص ایشان بودم، دیدم آن چیزی که صحبت می‌کنند، عامل اجرای آن هستند و حرف با عملش یکی بود. عامل وحدت بودند و اگر چه گلایه‌هایی مطرح می‌شد اما تاکید داشتند که باید وحدت آفرین باشیم‌. برای همین می‌بینید که مخالفانش به این شکل ابراز محبت می‌کنند.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: در ۸ ماه گذشته ۲ ملاقات با قهرمانان داشتند و برای تجلیل از آنها حضور داشتند. تاکید داشت که با پیشکسوتان و نخبگان ورزش ارتباطات را حفظ کنیم چون آنها کسانی هستند که دل مردم را شاد می‌کنند. این نقطه عطفش بود و آخرین بار، همین ۱۴ روز گذشته بود که دیدیم در جمع ورزشکاران حضور پیدا کرد. ما وظیفه خودمان می‌دانیم که این راه را ادامه دهیم و در هشت سال دفاع مقدس یاد گرفتیم که وقتی اسلحه سربازی روی زمین می‌افتاد، سرباز دیگری اسلحه‌اش را بر می‌داشت و مسیرش را ادامه می‌داد. الان علمدار دولت در بین ما نیست و باید به بهترین شکل ممکن باید راهش را ادامه دهیم که به تعهد خودمان در زمان مسئولیت عمل کنیم و خدمت گذار خوبی برای این حوزه باشیم.

وی افزود: دغدغه ایشان شغل و مسکن جوانان بود و با اینکه این موضوع به وزارت ورزش و جوانان ارتباط اصلی نداشت، اما تاکید می‌کرد به دیگر وزرا کمک کنیم. در کنار این‌ها وظیفه ما بود که تسهیلات ازدواج را با پیگیری و تاکید ایشان فراهم کنیم. از بانک مرکزی ۱۷۵ میلیارد تومان وام برای تسهیلات ازدواج جوانان گرفتیم و می‌گفت شرایطی را فراهم کنیم که به جوانان در ازدواجشان کمک کنیم.

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: برای اولین بار بود که رئیس جمهور کشور در جلسه شورای عالی ورزش حضور پیدا کرد و برگزار کننده این مجلس بود. تاکید بر اتمام پروژه‌های دولت سابق داشت و ۹۲۰ پروژه با کمک ایشان تمام کردیم و عهد کردیم در پایان دولت، پروژه نیمه تمام نگذاریم. طرح کردن اجرای پروژه پیشرفت ورزش کشور هم قطعا ادامه خواهیم داد.

او اضافه کرد: اصلی‌ترین یادگاری این بزرگ‌مرد، کمک به خصوصی سازی پرسپولیس و استقلال بود که ۳۰ سال روی زمین مانده بود و ما به خاطر حل شدن مشکلات باشگاه‌ها، آن را به یک وزارتخانه می‌دادیم مشکل حل می‌شد اما آقای رییسی تاکید می‌کرد که این شکل خصوصی‌سازی درست نیست و این ۲ باشگاه مردمی هستند باید در اختیار مردم باشد. این اتفاق برای همیشه افتاد و مشکلشان حل شد تا دیگر این دغدغه را نداشته باشیم. در زمانی که سرباز جامعه ورزش هستیم، امیدوار هستیم کار کنیم و در ادامه هم تاکیدات حضرت آقا و ایشان بود که کاری روی زمین نماند و کار امروز را به فردا نسپاریم.

هاشمی تصریح کرد: قرار بود امیر عبداللهیان به عنوان وزیر خارجه در جلسه وزرای ورزش که در شانگهای برگزار شود حضور پیدا کند اما اکنون به عنوان نماینده جمهوری اسلامی خواهم رفت و امیدوار هستم نماینده خوبی برای کشور باشم که این بخش را هم به پیش مردم رسانه‌ای خواهیم کرد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید