پرسه‌زنی و هتاکی بن‌گویر در مسجدالاقصی+واکنش حماس


اقتصادنیوز: پس از پرسی زنی بن گویر در مسجدالاقصی و اظهارات آپارتایدی...
اقتصادنیوز: پس از پرسی زنی بن گویر در مسجدالاقصی و اظهارات آپارتایدی علیه ساکنان غزه، حماس به این هتاکی واکنش نشان داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با حمایت نظامیان صهیونیست در محوطه مسجدالاقصی پرسه زنی کرد.

وی در جریان این هتاکی به مسجدالاقصی در سخنانی مدعی شد: اجازه تشکیل کشور فلسطین را نخواهیم داد. به منظور بازگرداندن اسیران باید مانع از رسیدن سوخت به غزه شویم.

جنبش مقاومت اسلامی حماس تدر بیانیه ای به این هتاکی واکنش نشان داد و اعلام کرد: تعرض ایتمار بن گویر وزیر تندرو و جنایتکار اسرائیلی به مسجد الاقصی اقدامی تجاوزکارانه است که آتش جنگ و تنش را شعله‌ورتر می‌کند و هرگز موجب مشروعیت‌بخشی به این رژیم اشغالگر در مقدسات فلسطین که به کوری چشم صهیونیست‌های نازی همیشه عربی اسلامی باقی خواهد ماند، نخواهد شد.

این جنبش عموم فلسطینیان ساکن قدس، کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ را به مقابله با پروژه یهودی‌سازی هدفمند دشمن صیهونیستی علیه مسجد الاقصی، افزایش حضور و اعتکاف در این مسجد و مقابله با هرگونه طرح و برنامه‌ اشغالگران برای تعرض به این مکان مقدس و یهودی‌سازی آن فراخواند.

حماس همچنین از اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی نیز خواست تحرکی فوری و موثر در برابر خطر صهیونیست‌ها علیه مسجد الاقصی و دیگر مقدسات اسلامی و مسیحی شهر قدس داشته باشند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته