برنده نوجوان جایزه 12 هزار دلاری/ قهرمانی مقتدرانه بردیا دانشور در سوپرمسترز شارجه


بردیا دانشور، شطرنج‌باز ۱۷ ساله ایرانی، مقتدرانه قهرمان سوپرمسترز شارجه...
بردیا دانشور، شطرنج‌باز ۱۷ ساله ایرانی، مقتدرانه قهرمان سوپرمسترز شارجه و برنده جایزه 12 هزار دلاری مسابقات شد.

به گزارش "ورزش سه"، حضور بهترین‌های ایران در رقابت‌های مستر شارجه با قهرمانی پدیده جدید ایران همراه بود.

این مسابقات در حالی با قهرمانی دانشور به پایان رسید که 9 سوپر استاد بزرگ از جمله پرهام مقصودلو قهرمان سال 2018 و محمدامین طباطبایی قهرمان 2021 نتوانستند در رده‌های اول تا چهارم قرار بگیرند.

2025563

در مسابقات سوپرمسترز شارجه، چهار بازیکن بازی‌ها را با امتیاز ۶/۵ در صدر جدول رده‌بندی به پایان رساندند و این بردیا دانشور ۱۷ ساله بود که در میان استادان بزرگ شطرنج جهان، بدون شکست و بر اساس پوئن شکنی تای بریک برنده اعلام شد.

در این مسابقات ولودار مورزین و سام شنکلند در رتبه‌های بعدی ایستادند، و شمس الدین وخیدوف هم پس از کسب یک امتیاز کامل در دور نهم مقام چهارم را به دست آورد.

2025559

در بخش چلنجرز نیز، دیویا دشموک ۱۸ ساله در رتبه اول قرار گرفت. او مسابقه را با امتیاز تای بریک بهتر از لیا گاریفولینا و سینا موحد به پایان رساند.

نقطه عطف بردیا دانشور در این مسابقات، پیروزی او در دور هفتم مقابل آراوینده چیتامبارام، شطرنج‌باز برجسته بود. دانشور در یک عملکرد فوق‌العاده موفق شد در این دور به برد برسد و سپس با شاکلند در مقام اول قرار بگیرد. پس از آن تساوی در دورهای ۸ و ۹ برای دانشور کافی بود تا مقام اول را به‌دست بیاورد.

برای درک بزرگی این پیروزی کافیست رده‌بندی نخستین این مسابقات را دوباره مرور کرد. این شطرنج‌باز ۱۷ ساله در آغاز رقابت ها بخت پنجاهم بود و با ارائه یک عملکرد عالی توانست رتبه اول را کسب کندو برای اولین بار از ریتینگ 2600 عبور کند.

2025558
روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته