مواد خطرناک موجود در خمیر دندان و عاملان این بیماری های مهلک را بشناسید!


مواد خطرناک موجود در خمیر دندان و عاملان این بیماری های مهلک را بشناسید!

10 ماده موجود در خمیر دندان ها عامل بیماری های تیروئید، کلیه و سرطان هیچ وقت در مورد موادی که در خمیر دندان استفاده می شود فکر کرده اید؟ اگر نه مقاله امروز نت نوشت زمانی است برای شروع آن که بدانیم در خمیردندان ها از چه موادی استفاده می شود و چه تاثیراتی دارد. […] نوشته مواد خطرناک موجود در خمیر دندان و عاملان این بیماری های مهلک را...

مواد خطرناک موجود در خمیر دندان و عاملان این بیماری های مهلک را بشناسید! مواد خطرناک موجود در خمیر دندان و عاملان این بیماری های مهلک را بشناسید!

۱۰ ماده موجود در خمیر دندان ها عامل بیماری های تیروئید، کلیه و سرطان

هیچ وقت در مورد موادی که در خمیر دندان استفاده می شود فکر کرده اید؟ اگر نه مقاله امروز نت نوشت زمانی است برای شروع آن که بدانیم در خمیردندان ها از چه موادی استفاده می شود و چه تاثیراتی دارد.

ماده هایی که در خمیر دندان استفاده می شود:

تری کلوسان (Triclosan)

یکی از ترکیبات قوی ضد باکتری که زیاد در خمیر دندان ها استفاده می شود. ولی دانشمندان با تحقیقاتی متوجه شده اند این ماده تاثیر منفی بر تیروئید دارد و باعث سوزش پوست، اختلال در ترشح غدد درون ریز و مقاومت به درمان با آنتی بیوتیک می شود.

پلی اتیلین گلیکول (Polyethylene Glycol)

ماده ای که منشا پلاستیکی دارد و در تولید اقلام بسته بندی از آن استفاده می شود. این ماده باعث تحریک پوست، گلو، بینی، سردرد و تاری دید می شود. این ماده حتی بر روی دستگاه عصبی تاثیر می گذارد و در مواردی باعث افسردگی می شود. درد شکم، تهوع و استفراغ ناشی از مسمومیت این ماده می تواند باعث نارسایی قلبی و کلیوی شود.

فلوراید (Flouride)

بیش از ۹۵ درصد خمیردندان ها حاوی فلوراید است. خارش پوست، ناراحتی های معده، مسمومیت و عدم توانایی در سوخت و ساز گلوکز از علائم مسمومیت به این ماده است.

سورفاکتانت (Surfactants)

مواد خطرناک موجود در خمیر دندان و عاملان این بیماری های مهلک را بشناسید!

ماده فعال شیمیایی که به راحتی جذب خون می شود و می توان سرطان زا باشد. از دیگر تاثیرات آن زخم معده، خارش پوست و عدم تعادل هورمونی است.

سوربیتول (Sorbitol)

این ماده در واقع الکل شکر است که به میزان بسیار کمی در بدن تولید می شود تا به هضم غذا کمک کند. ولی کمی بیشتر از مقداری که خود بدن تولید می کند باعث نفخ، مشکلات گوارشی و تورم شکم می شود.

شکر مصنوعی (Artificial Sugar)

یک از موادی که زیاد در خمیر دندان ها استفاده می شود و با ورود به خون و رگ های خونی به راحتی در تمام بدن منتشر می شود. سردرد، تاری دید، مشکلات گوارشی، سرگیجه، حالت تهوع از عوارض جانبی این ماده است.

پروپیلین گلیکول (Propylene Glycol)

ماده سمی که یخ نمی زند و باعث حساسیت های پوستی، چشمی و ریه می شود.

گلیسیرین (Glycerin)

ماده ترکیبی الکل داری که منشا گیاهی و حیوانی دارد. وجود این ماده در بدن مانع از جذب مواد غذایی می شود. تحقیقات نشان داده حداقل باید ۲۰ بار دندان ها را با آب بشویید تا این ماده از روی آن ها پاک شود.

دیتانولامینه سرین (Diethanolaminecerine)

ماده ی مختل کننده عملکرد ترشحات هورمون ها که در ترکیب با دیگر مواد شیمیایی عامل سرطان های معده، کبد، مجاری ادرار و مری است.

مواد سفید کننده

متداول ترین مواد مصنوعی سفید کننده دندان که به صورت FD C Dyes 1 2 شناخته می شود باعث حساسیت های آسمی و سردرد و حتی سرطان است.

البته هر کدام از این مواد تاثیرات مفیدی هم بر دندان دارد. ولی به منظور جلوگیری از تاثیرات نامطلوب حتما بعد از هر بار مسواک زدن بارها دهان خود را با آب و پس از آن با آب نمک رقیق بشویید.

منابع:

Time For Natural Care
Beyond Pesticides
United States Department Of Labor
Fluoride Alert
Mercola

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وبسایت

لطفا پاسخ را به رقم وارد کنید:

نه − 3 =

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ببینید | شوخی بامزه کاربران فضای مجازی با اظهارنظر احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات ریا...