بر خلاف روزهای تمرین و تعیین خط، هوای امروز میسانو بارانی بود و پیست کاملاً خیس، اما بارش باران متوقف شده بود. این شرایط نوید مسابقهای جذاب را میداد.
دور اول با استارت بد وینیالز و در مقابل استارت خوب مارکز و داوی شروع شد. لورنزو نیز استارت بسیار خوبی داشت و از صف دوم خود را به پیشتازی رساند. در شرایط خیس و لغزنده پیست میسانو موتورسواران بااحتیاط بسیار زیادی رانندگی میکردند، در دورهای ابتدایی مارکز و کراچلو در حال ازدستدادن تعادل خود بودند اما با کنترل خوب از حادثه جلوگیری کردند.
دنیلو پتروچی، که در دورهای ابتدایی پشت سر وینیالز در رده پنجم قرار داشت، بهتدریج تا دور پنجم مسابقه با سبقت از وینیالز، داوی و مارکز، خود را به تعقیب لورنزو رساند اما لورنزو که در هر دور، سریعترین بود، دست نیافتنی به نظر میرسید.
کراچلو و لورنزو در دور 7 به زمین خوردند، اما کراچلو توانست به پیست برگردد و لورنزو پیشتاز نتوانست کار را ادامه دهد. بعد از لورنزو، پتروچی پیشتازی را به دست گرفت، اما مارکز و داوی در تعقیب او بودند، این سه موتورسوار گروه پیشتاز را تشکیل میدادند.
وینیالز بعد از خروج کراچلو، پیشتازی گروه دوم را عهدهدار بود. او که با شروع بد خود کار را برای خود سخت کرده بود، فاصله زیادی هم با گروه پیشتاز داشت. از طرفی جک میلر که عملکرد خوبی در باران دارد در تعقیب او بود. پیرو، راننده تست تیم دوکاتی (که مجاز به شرکت در این مسابقه شده بود) نیز در تعقیب میلر قرار داشت. البته لوریس باز که در نبرد با جک میلر و وینیالز قرار داشت در دور 8 به زمین خورد و کار را برای گروه دوم سادهتر کرد.
با گذشت زمان کمتر شدن آب موجود در پیست، گاراژ تیمها جنبوجوش زیادی به خود دید و تیمها در حال آمادهسازی موتورهای پشتیبان بودند. اما تغییر شرایط خیلی زیاد نبود و کسی تعویض موتور انجام نداد.
در چند دور نهایی مسابقه مارکز فاصله خود را با پتروچی کم کرد و دو دور مانده به پایان مترصد فرصتی برای سبقت از پتروچی بود. او در آغاز دور آخر در کنار پتروچی پیش رفت و در پیچ اول، سبقت خود را نهایی کرد. او دور آخر را بسیار خوب موتورسواری کرد و بهترین زمان مسابقه را حدود نیم ثانیه بهبود بخشید و مقتدرانه از خط پایان گذشت.
وینیالز، پیرو و میلر نیز در گروه دوم و بهعنوان نفرات چهارم تا ششم از خط پایان گذشتند. تیم یاماها امید داشت همانند ابتدای فصل، پیروزی دیگری را بهدست آورد اما این امر محقق نشد و امید آنها برای کسب قهرمانی، کمرنگ شد.
از 23 موتورسوار شروعکننده مسابقه، 17 نفر مسابقه را تمام کردند که در شرایط خیس پیست امری طبیعی است. البته آندره ایانونه به دلیل نامعلومی، خود از مسابقه خارج شد و به گاراژ رفت. یوهان زارکو نیز کمی مانده به پایان مسابقه با مشکلی در موتور خود مواجه شد، او که دریافت موتورش قادر به ادامه حرکت نمیباشد، با هل دادن موتور، آن را بهعنوان پانزدهمین موتور، از خط پایان عبور داد.
جدول مسابقه جایزهبزرگ موتو جی پی سنمارینو
رده | موتورسوار | تیم | سرعت متوسط | زمان/ فاصلهزمانی |
1 | Marc MARQUEZ | Repsol Honda Team | 140.0 | 50’41.565 |
2 | Danilo PETRUCCI | OCTO Pramac Racing | 139.9 | +1.192 |
3 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati Team | 139.5 | +11.706 |
4 | Maverick VIÑALES | Movistar Yamaha MotoGP | 139.2 | +16.559 |
5 | Michele PIRRO | Ducati Team | 139.1 | +19.499 |
6 | Jack MILLER | EG 0,0 Marc VDS | 138.9 | +24.882 |
7 | Scott REDDING | OCTO Pramac Racing | 138.5 | +33.872 |
8 | Alex RINS | Team SUZUKI ECSTAR | 138.4 | +34.662 |
9 | Jonas FOLGER | Monster Yamaha Tech 3 | 137.6 | +54.082 |
10 | Bradley SMITH | Red Bull KTM Factory Racing | 137.4 | +57.964 |
11 | Pol ESPARGARO | Red Bull KTM Factory Racing | 137.3 | +1’00.440 |
12 | Alvaro BAUTISTA | Pull Bear Aspar Team | 136.5 | +1’17.356 |
13 | Cal CRUTCHLOW | LCR Honda | 135.7 | +1’35.588 |
14 | Dani PEDROSA | Repsol Honda Team | 135.6 | +1’38.857 |
15 | Johann ZARCO | Monster Yamaha Tech 3 | 134.6 | +2’02.212 |
16 | Loris BAZ | Reale Avintia Racing | 134.3 | 1 Lap |
17 | Karel ABRAHAM | Pull Bear Aspar Team | 133.1 | 1 Lap |
Tito RABAT | EG 0,0 Marc VDS | 136.4 | 9 Laps | |
Andrea IANNONE | Team SUZUKI ECSTAR | 136.1 | 12 Laps | |
Sam LOWES | Aprilia Racing Team Gresini | 137.1 | 13 Laps | |
Aleix ESPARGARO | Aprilia Racing Team Gresini | 137.4 | 15 Laps | |
Hector BARBERA | Reale Avintia Racing | 137.4 | 17 Laps | |
Jorge LORENZO | Ducati Team | 138.5 | 22 Laps |