اثبات بیش از پیش بی اعتمادی به آمریکا تفاوت خاص 13 آبان امسال است


اثبات بیش از پیش بی اعتمادی به آمریکا تفاوت خاص 13 آبان امسال است

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: امسال حتی کسانی که به برجام و آمریکا خوشبین بودند و تصور می‌کردند مشکل ایران و آمریکا فقط بی‌اعتمادی است و پیشنهاد می‌دادند که باید دیوار بی‌اعتمادی برداشته شود دیگر حرفی برای گفتن ندارند.

محمدرضا مرندی عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با بیان اینکه 13 آبان دارای سه مناسبت است، گفت: در سال 43 امام خمینی (ره)‌به ترکیه تبعید شد در سال 57 تظاهرات دانش‌آموزان در دانشگاه تهران سرکوب شد و در سال 58 لانه جاسوسی به تسخیر دانشجویان انقلابی درآمد و اهمیت این مناسبت‌ها هر سال بیشتر از قبل می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های 13 آبان امسال نسبت به سال‌های گذشته، افزود: البته ممکن است فراموشی سراغ برخی افراد بیاید و این مسائل را فراموش کنند اما امسال شرایط ویژه‌تری در 13 آبان حاکم است زیرا بحث بی‌اعتمادی به آمریکا بیش از پیش اثبات شد.

مرندی گفت: امسال حتی کسانی که به برجام و آمریکا خوشبین بودند و تصور می‌کردند مشکل ایران و آمریکا فقط بی‌اعتمادی است و پیشنهاد می‌دادند که باید دیوار بی‌اعتمادی برداشته شود دیگر حرفی برای گفتن ندارند.

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: خوشبین‌ترین افراد نیز متوجه شدند که بی‌اعتمادی به آمریکا یک امری واقعی بود و نمی‌توانند نام آن را توهم و تخیل بگذارند چرا که 22 ماه از برجام می‌گذرد و‌ آنها به تعهداتشان عمل نکردند حتی بحث کنار گذاشتن کامل برجام را مطرح می‌کنند که این مسائل نشان‌دهنده این است که بدبینی به آمریکا با نگاه واقع‌بینانه بوده است.

مرندی گفت: بدعهدی‌های اخیر آمریکا اثبات می‌کند که آن طلبی که سال 58 از آمریکا داشتیم واقع‌بینانه بوده و همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ببینید | شوخی بامزه کاربران فضای مجازی با اظهارنظر احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات ریا...