ثبت 125 گور جمعی ساخته القاعده و داعش در عراق


ثبت 125 گور جمعی ساخته القاعده و داعش در عراق

بغداد - ایرنا - یک مقام مسوول در سازمان دولتی شهدا در عراق از ثبت 125 گور جمعی در این کشور به عنوان آثار جنایات تروریست های القاعده و داعش خبر داد.

به گزارش ایرنا، ضیاء کریم مسوول بخش گورهای دسته جمعی در سازمان شهدای عراق امروز (یکشنبه) در گفت و گویی مطبوعاتی افزود: این گورها در مناطق مختلف عراق از جمله در منطقه اسپایکر و شهر حویجه قرار دارند و گاه در یک نقطه جغرافیایی دهها گور جمعی به چشم می خورد.
گورهای جمعی دیگری نیز در سایر نقاط عراق که از سال 2014 در اشغال داعش بوده است، ثبت شده است اما تقریبا همه این گورها که گمان می رود هزاران قربانی در آن مدفون شده اند، همچنان سر به مهر باقی مانده و اقدامی برای بازکردن آن و شناسایی هویت قربانیان انجام نشده است.
کریم از دولت عراق، جامعه بین الملل و سازمان های حقوق بشر خواسته است از تلاش های این سازمان در زمینه کشف و شناسایی اجساد دفن شده در این گورهای دسته جمعی حمایت مالی و تجهیزاتی کنند.
به گفته وی، هزاران خانواده عراقی بی صبرانه منتظر گشودن این گورها و شناسایی فرزندانشان هستند اما تاکنون توجه لازم در این زمینه از سوی دولت عراق و نیز تشکیلات کردستان عراق نشده است.
خاورم**380**1479
ناشر:حسن سالک رضائی


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...