پس از معرفی نصفه و نیمه در حدود یک ماه پیش، جگوار نسخه کشیدهتر از سدان XE را که مختص بازار چین است رونمایی کرد. XEL به همراه برادر بزرگتر خود یعنی XF کشیدهتر در بازار چین مشغول جذب خریدارانی خواهد بود که به فضای پای عقب اهمیت بالایی میدهند. خودروی مورد بحث هفته جاری در نمایشگاه خودروی گوانگ ژو حضور خواهد یافت. جگوار XEL باید به مصاف سهگانه آلمانی یعنی آئودی A4L، ب ام و 3Li و مرسدس بنز C کلاس L برود.
چیز زیادی درباره طراحی خارجی این خودرو وجود ندارد زیرا تقریباً همان استایل مدل استاندارد را داشته و تنها تغییر واضح آن دربهای عقب طویلتر به خاطر فاصله محوری بیشتر است. جگوار میگوید با اضافه کردن نشان XEL به بخش جانبی و ظاهر کرومی دستگیره دربها سعی در تمایز این خودرو داشته است.
فاصله بین محورهای XEL حدود 100 میلیمتر افزایش یافته و هماکنون به 2935 میلیمتر میرسد. شایان ذکر است فاصله بین محوری نسخه استاندارد XF حدود 25 میلیمتر بیشتر از برادر کوچکتر کشیده است.
به لطف فاصله بین محوری کشیدهتر، جگوار XEL فضای با و زانوی بیشتری نسبت به مدل استاندارد دارد که این افزایش به ترتیب برابر با 112 و 100 میلیمتر میباشد. در بخش عقب کابین همچنین شاهد نورپردازی بیشتر، سقف پانورامیک کشویی، استراحتگاههای دست بزرگتر در وسط و فضای بیشتر برای سرنشینان هستیم.
نیروبخش جگوار XEL جدید پیشرانه 2 لیتری توربوی بنزینی از سری خانواده انجینیوم است که خروجیهای 200 یا 250 اسب بخاری دارد. نسخه قویتر قادر به ایجاد شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 7.3 ثانیهای است. قدرت تولیدی پیشرانهها از طریق یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به چرخهای عقب فرستاده میشود.
جگوار XEL در تریم های پیور، پرستیژ، پرستیژ پلاس و پورتوفولیو ارائه شده و در تأسیسات چری جگوار لندروور ساخته خواهد شد.